چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد که دولت درباره‌ مالیات بر ارزش افزوده پارچه‌فروشان، فقط قانون را اجرا خواهد کرد.

شمی‌الدین حسینی وزیر اقتصاد

شمس‌الدین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به تعطیل‌کردن واحد‌های صنفی پارچه‌فروشان با اعتراض به اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده گفت: اگر کارمندان یک روز اعتراض کنند که مالیات بر حقوق‌شان را نگیریم، ما باید تن بدهیم و مالیات نگیریم؟

 او ادامه داد: قانون مالیات بر ارزش افزوده خودش یک قانون آزمایشی است و پنج سال باید آزمایش شود، حالا ما به چه منطقی و استدلالی یک بخش را باید از اجرای قانون خارج کرد؟

 وزیر اقتصاد با بیان این‌که اگر شورای اصناف منطقش را ادامه دهد ما هم در همان چارچوب حرکت می‌کنیم، اظهار کرد: منطق شورای اصناف این بوده که بیایند و گفت‌وگو کنند.

 حسینی افزود: عده‌ای گفتند ما آموزش ندیده‌ایم. ما هم گفتیم اشکالی ندارد، اگرچه سه سال از اجرای طرح گذشته، ولی بیایید آموزش ببینید و بعد طرح را برای آنها اجرا کنیم. حتی پذیرفتیم جرائم بخشیده شود و در واقع برای آنچه گذشته، جریمه‌ای لحاظ نشود.

 سخنگوی اقتصادی دولت با تاکید بر این‌که دولت قانون را اجرا خواهد کرد، ادامه داد: قانون اگر می‌خواهد یک بخش را معاف کند، ما مطیع هستیم، ولی ما الان مجری قانون هستیم و با معاف‌کردن پارچه‌فروشان از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مخالفیم.

 حسینی افزود: البته در این مرحله بنکداران و طاقه‌فروشان فقط مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند و خرده‌فروشان مشمول نیستند. به هرحال با نقش شورای اصناف و اعتمادی که بین دولت و اصناف هست کار را جلو می‌بریم. جاهایی که مشکل وجود دارد، حتما در جهت حل مشکل انعطاف لازم را خواهیم داشت، ولی نه چنین اجازه‌ قانونی را داریم که بخشی را معاف کنیم و نه اساسا موافق هستیم که بخشی به معافیت‌های جدید اضافه شود.

کد خبر 143447
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز