دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرهای تازه از لیبی درباره سرنوشت معمر قذافی ضد ونقیض است:

العربیه می‌گوید او در یکی از بیمارستان‌های منطقه تاجورا به سر می‌برد اما یک سایت خبری هم به نام نسیج که نزدیک به عربستان سعودی است از بازداشت او توسط انقلابیون خبر داده است.

بی بی سی هم لحظاتی پیش خبر داد تیراندازی شدیدی در اطراف مجتمع مسکونی قذافی در جریان است.

العربیه هم اعلام کرد منطقه باب العزیزیه که اقامتگاه قذافی در آن قرار دارد شاهد تیراندازی سنگین است.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی اعلام کرد منابع خبری از احتمال انتقال معمر قذافی دیکتاتور لیبی به یکی از کشورهای زیمبابوه یا آنگولا خبر می‌دهند.

مذاکرات اتحادیه آفریقا با منابع نزدیک به معمر قذافی در حالی در جریان است که تحلیلگران از تلاش مقامات برای یافتن راه حلی در جهت انتقال وی به یکی از دو کشور زیمبابوه یا انگولا خبر می‌دهند

در همین حال به گزارش خبرگزاری شین هوا، وزیر خارجه آفریقای جنوبی ضمن تکذیب گزارش‌ها درباره اعزام هواپیما به لیبی اعلام کرد معمر قذافی از آفریقای جنوبی درخواست پناهندگی نخواهد کرد.

هنوز در طرابلس؟

سخنگوی رسمی انقلابیون لیبی گفت: سرهنگ قذافی همچنان در طرابلس است و خبر خروجش از پایتخت صحت ندارد.

سرهنگ احمد بانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی"لیبیا الحره" گفت: قذافی در طرابلس است اما نمی‌دانیم کجا مخفی شده است.

سخنان احمد بانی در شرایطی منتشر می شود که برخی منابع وابسته به انقلابیون اعلام کردند به نظر می‌رسد سخنان اخیر قذافی از طریق تماس تلفنی بوده است و به احتمال فراوان او به الجزایر گریخته است. همچنان که در برخی خبرها آمده است قذافی به آفریقای جنوبی گریخت.

خبر فرار قذافی به آفریقای جنوبی پس از آن منتشر شد که شبکه الجزیره قطر غروب روز گذشته از آماده شدن دو فروند هواپیمای کشور آفریقای جنوبی برای پرواز از فرودگاه طرابلس، خبر داده بود.

کد خبر 143767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز