مدیرکل کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ دستورالعمل معافیت بیمه‌ای کارفرمایان برای توسعه اشتغال خبر داد.

کارگاه

بر این اساس، کارفرمایان به شرط به‌کارگیری نیروی جدید از معافیت پرداخت حق بیمه کارگر برخوردار خواهند شد. این دستورالعمل از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیران استانی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز تامین اجتماعی ابلاغ شده است. علیرضا ولی‌پور ادامه داد: این دستورالعمل مربوط به به‌کارگیری نیروهای مازاد بر ظرفیت تمامی کارگاه‌های سراسر کشور و ایجاد اشتغال جدید است و در این روند هر کارفرما مبادرت به استخدام نیرو کند، از معافیت‌های بیمه‌ای برخوردار می‌شود. وی با بیان اینکه این برنامه طی 5 سال اجرا خواهد شد، به فارس گفت: کارفرما در سال اول از 90درصد، سال دوم 80 درصد، سال سوم 70 درصد، سال چهارم 60 درصد و سال پنجم 50 درصد سهم پرداخت بیمه معاف خواهد بود.

مدیرکل کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارفرمایانی که نیروی جدید به‌کار گیرند، مشمول معافیت بیمه‌ای خواهند شد، تصریح کرد: کارگاه‌های جدید التاسیس که در سال گذشته پروانه یا مجوز فعالیت خود را از مراجع صادر‌کننده اخذ کرده‌اند اما فعالیت کاری خود را از سال‌جاری آغاز کرده‌اند مشمول این معافیت خواهند شد.

کد خبر 145234
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز