دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

گروه بورس: کارشناس ارشد بازار سرمایه پیش‌بینی کرد با افزایش عرضه سهام شرکت‌های جدید در پاییز و انتشار گزارش‌های شش‌ماهه شرکت‌ها، بورس تهران با رونق دوباره‌ای در فصل پاییز مواجه شود.

بورس

به گزارش همشهری، هرچند از هفته اول اردیبهشت ماه بورس تهران به‌دلیل مسائل اقتصادی - سیاسی در ابعاد داخلی و بین‌المللی با رکود مواجه شد اما با عرضه سهام بانک پاسارگاد در تابستان بار دیگر روح امید در بورس دمیده شده و همزمان با عرضه سهام بانک پاسارگاد معاملات بورس تهران رونق گرفت بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود با شتاب عرضه سهام شرکت‌های جدید در پاییز امسال بازار سهام با شوک مثبتی مواجه شود.

در همین رابطه محمدرضا رستمی، کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت‌وگو با همشهری در باره شرایط بورس تهران در نیمه دوم سال و فصل پاییز گفت: یکی از دلایل رکود بازار در ماه‌های ابتدای سال کمبود عرضه‌های اولیه بود به‌طوری که تا قبل از عرضه سهام بانک پاسارگاد بین 8 تا 9 ماه هیچ سهم جدیدی در بورس عرضه نشده بود. وی افزود: عرضه سهام شرکت‌های جدید می‌تواند باعث رونق بازار شود چراکه هرمجموعه جدیدی که به بورس می‌پیوندد سهامداران و علاقه‌مندان جدید آن صنعت نیز به مجموعه بازار سرمایه اضافه می‌شوند.

رستمی در ادامه با بیان اینکه گزارش‌های شش‌ماهه شرکت‌ها نیز تعیین‌کننده شرایط بازار در نیمه دوم سال است تاکید کرد:پیش‌بینی من این است که با انتشار گزارش‌های شش‌ماهه شرکت‌ها در آبان ماه، بورس تهران با تحرک مضاعفی روبه‌رو شود چرا که برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که اوضاع سودآوری شرکت‌ها رو به بهبود است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با اشاره به اینکه علائم کلی بازار نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌ها سودشان را در نیمه‌دوم سال افزایش خواهند داد تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد سود عملکرد شرکت‌های پتروشیمی، سیمان، فولاد و مس در نیمه دوم سال افزایش یابد اما در هر صورت باید منتظر انتشار گزارش عملکرد شش‌ماهه شرکت‌ها ماند.

کد خبر 146088
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز