گروه سیاسی: مقام معظم رهبری صبح بیستم مهر وارد شهر کرمانشاه می‌شوند و انتظار 23ساله مردم این استان برای دیدار با معظم‌له پایان می‌یابد.

leader

بنابر رسم معمول سفرهای رهبر معظم انقلاب به استان‌های مختلف منشا خیر و شتاب‌دهنده توسعه استان در تمامی ابعاد می‌شود از این‌رو مردم استان کرمانشاه با سفر رهبری حیات دوباره‌ای می‌گیرند و کر‌مانشاهیان مدت‌هاست که منتظر سفر ولی‌فقیه به استان هستند و خود را برای استقبال از ایشان آماده می‌کنند تا ایشان با تجویز نسخه‌های بومی برای استان خط‌مشی‌هایی را برای مسئولان محلی ترسیم نماید.

نقطه عطف برای توسعه

یکی از علمای کرمانشاه درخصوص سفر رهبر معظم‌ انقلاب به این استان‌ می‌گوید که امید دارد این سفر تاریخی به کرمانشاه عاملی برای توسعه همه‌جانبه استان کرمانشاه و کاهش آمار بیکاری در بین جوانان باشد تا هرچه زودتر شاهد از بین رفتن فقر و محرومیت از چهره استان باشیم.آیت‌الله محمد حجتی هرسینی به مهر گفت: مردم کرمانشاه مردمانی هستند که در طول انقلاب خدمات ارزنده‌ای از خود به یادگار گذاشته‌اند که این ایثارگری‌ها بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم همیشه در خط ولایت فقیه و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کنیم.امام جمعه سنقر و کلیایی نیز با اشاره به سفر رهبری به استان کرمانشاه گفت که‌ بی‌شک سفر رهبری به استان کرمانشاه منشأ خیر و برکت برای منطقه و استان کرمانشاه است.حجت‌الاسلام شمس‌الله برقراری تاکید کرد که این سفر موجب امید بیشتر در دل ملت ایران و مردم منطقه خواهد شد و یاس و ناامیدی بیشتر برای منافقین و بی‌اثر ماندن تبلیغات شوم دشمن علیه نظام اسلامی ایران را به‌دنبال خواهد داشت.

تجدید بیعت

پیش از این آیت‌الله مصطفی علما و استاندار کرمانشاه نیز در پیامی به مناسبت سفر رهبری به استان کرمانشاه تاکید کرده بودند که بی‌تردید مردم ولایتمدار و پرشور استان کرمانشاه که سال‌هاست منتظرند تا غبار قدوم پیشوای عارفان را توتیای چشم‌های به‌راه دوخته خود کنند، با حضور حماسی و سراسر شکوه، تجدید بیعتی شگفت‌انگیز با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمت‌‌الله خواهند نمود.

مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نیز در آستانه سفر مقام معظم رهبری به استان، با صدور بیانیه‌ای از مردم استان خواستند بار دیگر رسم میهمان‌نوازی را در قبال عزیزترین و شریف‌ترین میهمان این دیار به‌جا آورند. در بخشی از این بیانیه آمده است که این سفر مبارک، شرایطی را فراهم می‌آورد که استان کرمانشاه از برکات این حضور معنوی نیز حداکثر استفاده را بنماید. لذا مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان خدمتگزاران شما درخانه ملت به همراه سایر مسئولین ملی و استانی تلاش می‌‌کنیم که خواسته‌های شما مردم عزیز و مشکلات استان را به استحضار معظم له رسانده و ان‌شاءالله با عنایت و توجه ایشان این حضور تبدیل به نقطه عطف جدیدی برای توسعه همه‌جانبه معنوی و مادی استان می‌شود.

برخی برنامه‌های سفر

مدیرکل تبلیغات اسلامی و رئیس کمیته تبلیغات استقبال از رهبر معظم انقلاب در استان کرمانشاه هم برخی برنامه‌ها و دیدارهای معظم‌له در سفر به کرمانشاه را تشریح کرد. حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی گفت که رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از ورود به شهر کرمانشاه و برگزاری مراسم استقبال از ایشان، سخنرانی عمومی در جمع اقشار مختلف مردم کرمانشاه خواهند داشت. وی افزود: مراسم استقبال مردمی از میدان آزادی شروع و به سمت ورزشگاه آزادی کرمانشاه ادامه دارد. همچنین سخنرانی رهبر معظم انقلاب در ورزشگاه آزادی کرمانشاه برگزار خواهد شد. وی گفت: نشست با روحانیون و علمای استان، جلسه با مدیران ادارات و سازمان‌ها، نشست مشترک با نخبگان حوزوی و دانشگاهی، جلسه با خانواده شهدا و جانبازان و نشست با بسیجیان ازجمله دیدارهای رهبر فرزانه انقلاب در کرمانشاه است. قبادی افزود: رهبر انقلاب همچنین در این سفر در شهرستان‌های کنگاور، پاوه و گیلانغرب شخصاً حضور می‌یابند و نمایندگان ایشان از مابقی شهرستان‌ها بازدید به‌عمل می‌آورند.

 

 

 

جدول سفر

کد خبر 148239
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز