کریم اعظمی: به نظر می‌رسد راهی برای ادامه همکاری رسول خطیبی با باشگاه شارجه امارات وجود ندارد و قرارداد این بازیکن به زودی فسخ خواهد شد.

همه چیز از بازی شارجه مقابل الاهلی در مرحله نیمه‌نهایی جام اتحادیه امارات شروع شد، روزی که خطیبی پس از تعویض شدنش با انجام حرکاتی به سرمربی برزیلی تیم توهین کرد بعد از این حرکت  مسئولان شارجه به شدت از دست او عصبانی شدند.

پس از این بازی بود که سرپرست شارجه در یک مصاحبه گفت: «به‌زودی جواب این حرکت خطیبی را خواهیم داد، او بسیار زشت و زننده برخورد کرد.» حالا مهاجم ایرانی شارجه در این تیم به بن‌بست رسیده و مسئولان این باشگاه به هیچ عنوان حاضر به ادامه همکاری با خطیبی نیستند. حتی آنها یک بازیکن برزیلی به نام داسیلوا را به عنوان جانشین رسول وارد فهرست خود کردند و این مهاجم در بازی دوستانه مقابل الکرامه سوریه یک گل برای شارجه به ثمر رساند.

خطیبی اما در مقابل این اتفاقات خودش را محق می‌داند: «من با سرمربی تیم مشکل دارم و با این شرایط به هیچ عنوان در شارجه نخواهم ماند. او پس از هر بازی که تیم نتیجه نمی‌گیرد بازیکنان خارجی را مقصر اصلی قلمداد می‌کند و من از این شرایط راضی نیستم. مطمئن باشید به زودی از شارجه جدا خواهم شد.»

وی در مورد تیم آینده‌اش می‌گوید: «هنوز هیچ چیز مشخص نیست و اول باید قراردادم را فسخ کنم. البته احتمال بازگشتم به ایران وجود دارد ولی تیم مورد نظر استقلال نیست، در ضمن با چند تیم اماراتی هم مذاکره خواهم کرد.»

با قطعی شدن جدایی خطیبی از شارجه، باشگاه سپاهان در ترانسفر این بازیکن نقش اصلی را ایفا خواهد کرد چون رسول با عقد  قراردادی دوساله از سپاهان به شارجه رفت. با فسخ این قرارداد و طبق توافقات طرفین، سپاهانی‌ها در مورد انتخاب تیم جدید خطیبی نظر اصلی را خواهند داد و محمدرضا ساکت در انتظار مشخص شدن وضعیت این بازیکن است.
مدیرعامل سپاهان در این خصوص می‌گوید: «رسول با شارجه قراردادی دوساله دارد ولی او در این تیم دچار مشکل شده و قصد جدایی دارد. البته در این موضوع باشگاه سپاهان هم تصمیم‌گیرنده خواهد بود و خطیبی نمی‌تواند بدون اجازه ما به تیم دیگری برود.»

در شرایط فعلی این موضوع مطرح است که خطیبی پس از جدایی از شارجه به کدام تیم می‌رود. ساکت در این خصوص می‌گوید:  «باید با رسول صحبت کنم تا همه چیز روشن شود ولی باید بگویم نمی‌توان از توانایی‌های فنی این بازیکن به سادگی گذشت.» صحبت‌های ساکت نشان می‌دهد که او بی‌میل نیست در آستانه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا خطیبی را به سپاهان بازگرداند و این خبر خوشی برای لوکا بوناچیچ خواهد بود. با مصدومیت حمید شفیعی در حال حاضر فقط عماد رضا گزینه مورد اطمینان لوکا در خط حمله است و گفته می‌شود که این مربی از ساکت خواسته تا خطیبی را به سپاهان بازگرداند.

رسول خطیبی مدتی پیش در آستانه رفتن به اروپا بود که این موضوع با بدشانسی این بازیکن منتفی شد. محمودرضا فاضلی مدیر برنامه‌های خطیبی با اشاره به این موضوع می‌گوید: «یک هفته قبل از پایان فرصت نقل و انتقالات اروپا، دو تیم نیس فرانسه و هانزاروستوک آلمان خواهان جذب خطیبی شدند ولی 31 ژانویه فرصت نقل و انتقالات فوتبال اروپا به پایان رسید تا این موضوع با بن‌بست روبرو شود. حتی مذاکراتی صورت گرفت ولی به اندازه کافی وقت نداشتیم و رسول شانس بازی کردن در اروپا را از دست داد. در شرایط فعلی حضور او در لیگ‌های اروپایی منتفی است و باید به دنبال راهکار دیگری باشیم.»

فاضلی در خصوص وضعیت خطیبی در شارجه می‌گوید: «رسول یک سال و نیم دیگر با شارجه قرارداد دارد ولی قصد ماندن در این تیم را ندارد. البته باشگاه سپاهان هم در این جریان سهیم است و فسخ قرارداد باید با توافق سه‌جانبه صورت گیرد. حدود یک هفته است که با مسئولان شارجه مذاکره می‌کنیم و این مذاکرات  با توجه به حساسیت موضوع یک هفته دیگر ادامه خواهد یافت.»

مدیر برنامه‌های خطیبی آینده این بازیکن را در شرایط فعلی مبهم و نامعلوم می‌داند: «در حال حاضر مهمترین موضوع فسخ قرارداد خطیبی است و پس از آن باید در مورد وضعیت این بازیکن تصمیم بگیریم. نماینده باشگاه شارجه هم در آلمان حضور یافت و مذاکراتی را انجام دادیم. با فسخ قرارداد خطیبی به زودی تیم جدید او را مشخص خواهیم کرد.»
رسول چند روز پیش گفته بود که از یک تیم اماراتی پیشنهاد دارد. فاضلی در این خصوص می‌گوید: «مذاکرات چندان جدی نبوده و باید صبر کنیم، قبل از فسخ قرارداد با شارجه نمی‌توانیم کار خاصی انجام دهیم. واقعیت این است که در حال حاضر نمی‌توان در مورد آینده خطیبی با اطمینان صحبت کرد.»

رسول خطیبی با جدایی از شارجه فقط دو راه در پیش دارد؛ بازگشت به فوتبال ایران و یا حضور در لیگ امارات. در صورت بازگشت به ایران، بعید به نظر می‌رسد که سپاهانی‌ها با حضور او در تیم‌هایی چون استقلال و یا پرسپولیس موافقت کنند چون خطیبی در شرایط فعلی می‌تواند به عنوان یک ستاره در لیگ قهرمانان و لیگ برتر سپاهان را همراهی کند. البته به دلیل مسائل مالی، خود خطیبی و فاضلی بیشتر روی تیم‌های اماراتی زوم کرده‌اند و شاید رسول کماکان در امارات باقی بماند. تکلیف او چند روز دیگر مشخص خواهد شد.

کد خبر 14827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز