«شهاب حسینی» بازیگر نقش «شهید بابایی» در مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز» به کارگردانی «یدالله صمدی» که جمعه شب‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود، درباره حضورش در این سریال تلویزیونی در گفت‌وگو با فارس گفت:

شهاب حسینی - شوق پرواز

اول در واقع به تصور اینکه این سریال نیز در راستای سریال‌های اصطلاحا سفارشی‌ تلویزیون است و چون آنها هیچ وقت نتیجه شاخص و بارزی ندارند، حضور در آن را قبول نکردم و گفتم که از عهده‌اش برنمی‌آیم اما بعد توصیه شد که کمی درباره‌ شهید بابایی مطالعه کنم و با زندگی ایشان بیشتر آشنا شوم. همیشه در اعماق قلبم برای شهدا و برای کسانی که ارزشمندترین چیزی را که داشتند در راه هدف‌شان و در دفاع از این سرزمین فدا کردند، احترام ویژه‌ای قائل بودم. این برای هیچ کس جای شک و شبهه ندارد که چنین افرادی ارزش والایی دارند و احترامشان بر همه ما واجب است، به همین دلیل دوست داشتم که خدمتی برای این افراد انجام بدهم ولی در ابتدا چون تصور می‌کردم ممکن است تفکر خیلی اصولی‌ای در ساخت سریال وجود نداشته باشد، نپذیرفتم.

حسینی افزود: اما بعد اعلام کردند که دیدگاه متفاوتی در ساخت سریال داریم؛ به‌خصوص برای شهید بابایی. مقداری هم که با زندگی ایشان آشنا شدم، از مرام و شخصیتی که داشتند، خیلی خوشم آمد و احساس قرابت روحی با ایشان کردم.

از همه مهم‌تر اینکه تصمیم خانواده محترم شهید بابایی مبنی بر این بود که این نقش به بنده محول شود و این امر مورد تاکیدشان نیز بود. کار تصمیم‌گیری من به این مرحله که رسید، دیگر نتوانستم «نه» بگویم و الان هم خیلی احساس خوبی دارم و حس می‌کنم که ایفای نقش شهید بابایی از نقاط عطف کارنامه‌‌ بازیگری من است. حقیقت این است که ایفای این نقش بسیار برایم پربرکت و دلنشین بود چون از نور شهید بابایی به خانه و زندگی من هم تابید.

بازیگر نقش شهید بابایی درباره آنچه ساخته و پخش شده نیز گفت: تا به حال آنچه پخش شده، رضایت‌بخش است و در مسیر درستی حرکت می‌کند. این سریال ساختار جذابی دارد و برای نخستین‌بار ما از دل یک قصه عاطفی، وارد شناخت یک شهید دفاع مقدس می‌شویم که خودش دارای یک نوآوری است؛ به‌خصوص اینکه هدف از این نوع سریال‌سازی، ارتباط برقرار کردن با نسل جوانی است که خیلی‌های آنها بعد از دوران جنگ به دنیا آمده‌اند و تصوری نسبت به دوران جنگ ندارند.

وی ادامه داد: ما تلاشمان حفظ واقعیت‌های انسانی بود. در واقع، اول قصه انسانی را مطرح کرده‌ایم که انگار خداوند او را می‌طلبد و به شهادت می‌رسد.

درواقع ما اول بر تعریف کردن قصه یک شهید متمرکز نشدیم که وجوه معمول و ملموس زندگی‌اش را بخواهد تحت‌الشعاع قرار بدهد. سریال به‌نحوی ساخته شده که همه بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و اگر هرکسی به این سریال نگاه کند بتواند بین اقوام و خویشان و اطرافیانش کسی را شبیه به شهید بابایی پیدا کند.

کد خبر 148555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز