همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از تجهیز تمام اتوبوس‌های بخش خصوصی به دستگاه‌های کارت خوان بلیت الکترونیک خبر داد

اتوبوس خصوصی

به گزارش تهران سما، مهندس پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: تمام اتوبوس‌های بخش خصوصی به دستگاه‌های کارت خوان بلیت الکترونیک مجهز شده‌اند و 7 شرکت خصوص اتوبوسرانی در 1150 دستگاه اتوبوس استفاده از دستگاه‌های کارت خوان را آغاز کرده‌اند .

وی با بیان این که بهره برداری از دستگاه کارت خوان سایر اتوبوس‌های بخش خصوصی نیز در دست اجرا است گفت‌: بلیت‌های الکترونیک به مرور جای خود را بین شهروندان باز می‌کنند و روز به روز استفاده از این بلیت‌ها متداول‌تر می‌شود.

سنندجی بر محاسن استفاده از کارت بلیت‌ها تاکید کرد و افزود‌: جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه یکی از دهها حسن استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی کرایه بهای اتوبوس‌هاست و یکی دیگر از ویژگی‌های استفاده از این سیستم به دست آوردن آمار جابجایی مسافران به طور دقیق است که این موضوع در برنامه ریزی‌هایی که برای خطوط پرتراکم و نیز ایستگاه‌های پرجمعیت‌تر صورت می‌گیرد، بسیار مهم است.

وی افزود‌: آگاهی از اینکه در هر لحظه، جابجایی مسافر در خطوط مختلف چه میزان بوده و یا در چه ساعت‌هایی پیک مسافر افزایش پیدا می‌کند، موردی است که برای برنامه ریزی در خصوص تعداد اتوبوس‌ها و یا احداث ایستگاه‌ها لازم و ضروری است.

کد خبر 148778
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز