پلیس برای اینکه موتورسواران نیز در بازار پر‌رونق جریمه‌ و تنبیه متخلفان رانندگی، سرشان بی‌کلاه نماند اصرار خاصی به استفاده از کلاه‌ایمنی برای آنها دارد.

موتور سوار

گاهی نیز به همین دلیل وسیله نقلیه آنها را توقیف می‌کند. با وجود این گاهی تردد موتورسیکلت‌هایی که هیچ شباهتی به موتور ندارند در شهر سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان می‌شود. برای نمونه، موتورسیکلت‌هایی که به‌جای 2‌چرخ با 18‌چرخ در شهر تردد می‌کنند یکی از این دست موتور‌ها هستند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید آنها به‌ هر جا که امکان داشته یک لاستیک آویزان می‌کنند و برای دریافت کرایه‌بار با این موتورِ‌ 18‌چرخ، راهی مقصد می‌شوند. درحالی‌که به‌دنبال پاره‌شدن یکی از طناب‌هایی که این لاستیک‌ها به آن بسته شده است ممکن است بندِ دل مادری که در منزل خبر از دست دادن فرزندش را می‌شنود نیز پاره شود. به هر حال حوادث رانندگی نیز مانند حوادث دیگر خبر نمی‌کنند.

گاردِ آهنی

زمان کودکی‌هامان و حتی همین اکنون نیز شاید قضیه به غُل‌و‌زنجیر کشیدن اموال‌عمومی (برای جلوگیری از سرقت آنها) نخستین‌بار در بانک‌ها و با دیدن خودکار‌های جلوی باجه‌ها نظرمان را جلب کرده باشد. درحالی‌که پس از آن به مشاهده صحنه‌های مشابه آن عادت می‌کنیم. در برخی موارد اما به‌نظر می‌رسد این خودِ صاحبان کالا و خدمات هستند که زیاد مته به خشخاش می‌گذارند و برای اینکه مالشان را بچسبند و همسایه را دزد نکنند وسایل را شش‌قفله می‌کنند. تصویر گارد‌های‌آهنی که روی این شیر‌های سرویسِ‌بهداشتی نصب شده شاید نمونه خوبی از این دست باشد.

 

کد خبر 149149
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز