جمعه ۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

می‌گویند احتیاج مادر اختراع است، به این معنی که انسان‌ها در طول سال‌های زندگی روستایی و شهرنشینی اکثر اختراعات و اکتشافات خود را مدیون نیازمندی‌های خود هستند.

در سطح شهر

این تعبیر از فلسفه وجودی اختراعات و ابداعات انسانی، البته ریشه در همه زمان‌ها داشته است به‌طوری که باید گفت حتی امروز نیز با اینکه انسان‌ها در اوج هزاره‌ای هستند که از همه‌سو پیشرفت‌های تکنولوژیکی که مبدعش خود انسان‌های این عصرند، آنها را احاطه کرده‌ باز نیازهای تمام ناشدنی، آنها را به سوی ابداعاتی برای راحتی و آسانی و البته کیفیت بیشتر زندگی سوق می‌دهند. نمونه آن هم همین تصویر پیش‌‌روست که شهروندی با عنوان طنزآمیز خودروی ملی برای ما ارسال کرده است. در تصویر حاضر، شهروند خوش‌ذوقمان برای اینکه موتور‌سیکلت خود را به مثابه یک وسیله نقلیه راحت‌تر و البته امن‌تر(!) برای تردد در شهر درآورد، دست به این ابتکار زده است.

پوشش سرتاسری طلقی‌ای که این شهروند پیرامون موتور خود تعبیه کرده وسیله‌ای بسیار عالی برای جلوگیری از ریزش نزولات جوی و همینطور برخورد بادهای سرد فصل سرما با راکب موتورسیکلت است. اما اینکه این پوشش به‌نظر سبک چقدر می‌تواند از خطراتی که هنگام برخورد و تصادف موتور با یک وسیله نقلیه دیگر جلوگیری کند، خود محل بحث است و اینکه آیا خود این پوشش در وقت تصادف احتمالی موجب خطرات علی‌حده نمی‌شود؟ قضاوت این نکته هم بماند به‌عهده شهروندان دیگر که تردد با این‌دست از ابتکارات در سطح شهر، چقدر زیبایی و انضباط شهری را مختل می‌کند؟

کد خبر 149654
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز