همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم درخصوص وضعیت دانشجویان موسسه امام علی(ع)، گفت: به این موسسه اولتیماتوم داده شده که تا پایان هفته مکان مناسبی برای دانشجویان فراهم کند، درغیر این صورت دانشجویان به موسسات همجوار منتقل می‌شوند.

دکتر نادری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص روند شکل گیری این موسسه با بیان اینکه در تاریخ 21 تیرماه سال 89 نامه‌ای از سوی سیدمرتضی هاشمی یکی از نمایندگان موسسه امام علی (ع) به وزارت علوم ارائه شد تا مکان مورد نظر از سوی وزارت علوم مورد بازدید قرار گیرد، گفت: اما زمانی که وزارت علوم هیاتی را برای بازدید به این مکان اعزام کرد فضای این موسسه مورد تایید قرار نگرفت.

وی افزود: براین اساس در تاریخ 26 دی ماه 89 نیز مجددا مکان دیگری در خیابان نیایش، شهرک فجر از سوی نماینده هیات موسسه امام علی(ع) به نام دکتر علی رضاییان معرفی شد که این مکان مورد تایید موقت وزارت علوم قرار گرفت و پس از آن نام این موسسه با دو رشته کارشناسی در دفترچه کنکور سراسری ذکر شد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم با بیان اینکه موسسات غیرانتفاعی پس از دریافت مجوز قطعی تا یکسال حق تغییر یا حذف مکان خود را بدون اطلاع دفتر موسسه آموزش‌های آزاد وزارت علوم ندارند، تصریح کرد: اما موسسه مذکور تخلف کرده و بدون اعلام به وزارت ‌علوم مکان خود را به بهانه اینکه فکر می‌کرد از بهمن ماه پذیرش دانشجو خواهند داشت حذف کرده است که وزارت علوم نیز پس از مراجعه دانشجویان به این مشکل پی برد.

نادری تصریح کرد: در واقع کوتاهی از سوی هیات موسس صورت گرفته است و به آنها اولتیماتوم داده شده است که تا پایان هفته مکان جدید را معرفی کنند تا وزارت برای بررسی آن اقدام کند که در غیر این صورت دانشجویان این دانشگاه بین سایر موسسات همجوار که مشخص شده است توزیع خواهند شد و ضمن اینکه برای نیمسال دوم پذیرش دانشجو برای این موسسه نخواهیم داشت. همچنین درباره پذیرش دانشجو در سال آینده توسط این موسسه تصمیم گیری توسط کمیسیون ماده 9 و شورای گسترش انجام خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم، با بیان اینکه 120 دانشجو برای پذیرش این موسسه در نظر گرفته شده بود، گفت: اما دانشجویانی که برای ثبت‌نام اقدام کردند تنها 45 دانشجو هستند.  

کد خبر 150174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز