گروه سیاسی: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 3 دهه گذشته به‌سان شوکی نظم بین‌المللی را که ابرقدرت‌ها برای منطقه خاورمیانه و فضای بین‌الملل طراحی کرده بودند دچار چالش کرد.

دفاع

از این‌رو غربی‌ها با ابزارهای تحریم و تهدید برای مقابله با موجی که انقلاب اسلامی در میان ملت‌ها به‌وجود آورده بود مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کردند و این دو ابزار را همواره طی 3 دهه گذشته علیه ایران به‌کار برده‌اند. دور تکراری تهدیدات غربی‌ها در دهه سوم انقلاب اسلامی نیز با دستمایه قرار دادن فناوری هسته‌ای ایران با محوریت ایران‌هراسی هر از گاهی مستمسکی برای اعمال فشار علیه ایران قرار می‌گیرد. این در حالی است که کشورهای غربی در برابر تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی و عدم‌عضویت این رژیم در ان‌پی‌تی سکوت اختیار کرده‌اند و همچنان فعالیت‌های در چارچوب قوانین آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ایران را مغایر با منافع خود می‌دانند. موج جدید تهدیدات غربی‌ها چند روز پیش از انتشار گزارش جدید آمانو، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای آغاز شد که واکنش محکم مقامات عالی‌رتبه کشور سبب عقب نشینی غربی‌ها شد و لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد که حمله به ایران، عواقب اقتصادی شدیدی خواهد داشت که نه‌تنها بر اقتصاد ما بلکه بر اقتصاد جهان تأثیر منفی دارد.

فرستادن دشمنان به زباله دان

فرمانده نیروی هوافضای سپاه روز گذشته درخصوص تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران، گفت: از آرزوهای بزرگ ما این است که آنها دست به این کار بزنند چون خیلی وقت است انرژی نهفته‌ای وجود دارد که علاقه‌مندیم با خرج آن، دشمنان اسلام را برای همیشه به زباله‌دان تاریخ بفرستیم. سردار امیر علی حاجی‌زاده به فارس گفت که ارتقای توان موشکی ما به‌هیچ‌وجه متوقف نمی‌شود و این کار برای همیشه ادامه خواهد داشت.

محو رژیم صهیونیستی

سردار نقدی نیز روز گذشته درخصوص ابراز خوشحالی رژیم صهیونیستی از انفجار در یکی از پادگان‌های سپاه که منجر به شهادت سردار حسن تهرانی مقدم و برخی همکاران وی شده بود اظهار داشت: اسرائیلی‌ها می‌توانند از هر حادثه‌ای که برای ما اتفاق می‌افتد ابراز خوشحالی کنند اما این حادثه ریشه‌ای نبود و فقط یک مشکل فنی بود که می‌توانست در هر نقطه‌ای از جهان رخ دهد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به اینکه این حوادث فنی هیچ‌گاه برای کشورمان به‌عنوان تهدید محسوب نمی‌شود گفت: اسرائیلی‌ها به‌جای خوشحالی از این موضوع به فکر درمان مشکلات خودشان در منطقه و جهان باشند، زیرا مقاومت مردم به‌پاخاسته در منطقه علیه این رژیم غاصب یک حادثه ریشه‌ای است. سردار نقدی پیش از این درخصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی گفته بود: اینکه امروز با یقین و اقتدار کامل می‌گوییم که کمترین پاسخ حماقت آمریکا، محو رژیم صهیونیستی است؛ مرهون زحمات امثال شهید‌ تهرانی مقدم است.

مشت پولادین ملت ایران

پیش از این مقام معظم رهبری نیز در واکنش به تهدیدات غربی‌ها خاطرنشان کردند که دشمنان به‌خصوص آمریکا و دست‌نشاندگانش و رژیم صهیونیستی بدانند، ملت ایران اهل تجاوز به هیچ کشور و ملتی نیست اما هرگونه تجاوز و حتی تهدید را با قدرت کامل و بگونه‌ای پاسخ خواهد داد که متعرضان و متجاوزان را از درون متلاشی کند. فرمانده کل قوا خاطرنشان کردند: هرکس که فکر تجاوز به جمهوری اسلامی ایران، در مخیله‌اش خطور کند، باید خود را آماده دریافت سیلی‌های محکم و مشت‌های پولادین ارتش، سپاه و بسیج و در یک کلام، ملت بزرگ ایران کند.

تنبیه متجاوز

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم درخصوص تهدید نظامی ایران از سوی اسرائیل و حمایت آمریکا گفته است که آمریکا می‌داند که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران علاوه بر این رژیم خود آمریکا را هم دچار خسارات جدی خواهد کرد و فعلا برای حفظ ظاهر این موضع را می‌گیرند. سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی تاکید کرد: ‌ما به‌عنوان دستگاه‌های نظامی تهدید را هر چند با احتمال کم و دور باشد، تهدید قطعی می‌دانیم و در کمال آمادگی و با تجهیزات درست آماده‌ایم تا هر نوع اشتباه را آنچنان تنبیه کنیم که از انجام آن متعجب شوند.

درهم کوبیدن مراکز اسرائیلی

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم درخصوص تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت که آنها قدرت چنین کاری را ندارند و این یک نوع جنگ روانی است و معمولاً برای فشار بر اروپایی‌ها و سایر کشورهای دیگری که فکر می‌کنند آمریکا را همراهی نخواهند کرد، این حرف‌ها را می‌زنند. سردار سرلشکر غلامعلی رشید اظهار داشت: البته ما همیشه آماده‌ایم و به پشتوانه قدرت موشکی که این شهید بزرگوار «حسن تهرانی‌مقدم» ایجاد کرده است، تمام مراکز اسرائیلی‌ها را در هم خواهیم کوبید.

عملیات نظامی غیرقابل تصور

سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا نیز در پاسخ به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا گفته است که پاسخ ایران برای آغازگران جنگ پشیمان‌کننده و در هم کوبنده خواهد بود. دشمنان بدانند هرگونه تهدید نظامی آنها علیه ایران با عملیات نظامی غیرقابل تصور، توسط نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد. درصورت هرگونه اقدام نظامی و امنیتی علیه ایران، جغرافیای صحنه نبرد و مدیریت صحنه نبرد بر عهده جمهوری اسلامی ایران و بر عهده رهبری مقتدر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای خواهد بود.

انهدام تهدیدات پرنده با سرنشین و بدون سرنشین دشمن

دیروز در پایان آخرین مرحله از رزمایش ثامن‌الحجج (ع) که از روز جمعه 27 آبان در گستره شرقی کشور با رمز یا امام رضا (ع) آغاز شد، کلیه اهداف تعیین شده محقق گردید. سرهنگ سپهری سخنگوی رزمایش با بیان اینکه «در این مرحله از رزمایش، یگان‌های رزمی مشترک پدافند هوایی نیروهای مسلح توانستند با انجام اقدامات غافلگیرانه و بهره‌گیری از تاکتیک‌های نوین ابتکاری با راهبرد پدافند سیال و شبکه‌ای، تحت فرماندهی شبکه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش از تهاجم و حملات هوایی دشمن فرضی جلوگیری نمایند» گفت: پدافند هوایی نیروهای مسلح ایران با انهدام و یا انحراف تهدیدات پرنده با سرنشین و بدون سرنشین دشمن فرضی در آخرین مرحله از رزمایش، پیروزی در صحنه‌ نبرد را رقم زدند.

کد خبر 151815
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز