همشهری آنلاین: رابرت فیسک نویسنده و روزنامه نگار مشهور انگلیسی با افشاگری درباره ابعاد جدید جنایات آمریکا در عراق، شیوه برخورد شکنجه گران آمریکایی را با افراد بازداشت شده در عراق بدتر از دوره صدام توصیف کرد.

robert fisk

به گزارش ایسنا، رابرت فیسک در مقاله‌ای در روزنامه ایندیپندنت به اقدامات و جنایت‌های اشغالگران آمریکایی در عراق و مقایسه شیوه برخورد آنها با بازداشت شدگان نسبت به شیوه برخورد در زمان رژیم صدام پرداخت و نوشت: در زمان صدام بازجویان عراقی از عملیات شکنجه تصویر برداری نمی کردند اما نظامیان آمریکایی در عراق از شکنجه های انجام شده با موبایل خود تصویر برداری می کنند و برخی از آنها در کنار جسد سوخته یک شهروند عراقی ایستاده اند و در زیر تصویر نوشته شده است:عراقی پخته شده.

به گزارش شبکه خبری العالم، فیسک افزود: در عکسی دیگر، تصویر کاملا متلاشی شده فردی وجود دارد که زیر آن نوشته شده است:" روز بدبختی برای این فرد".

فیسک هم‌چنین نوشت: تصویر دیگری نیز وجود دارد که در کنار جمجمه متلاشی شده یک عراقی نوشته شده است:"تمام مردم عراق باید چنین باشند و همه آنها را باید کشت."

به اعتقاد فیسک، چنین جملاتی یادآور عباراتی است که صهیونیست‌ها روی تصاویر فلسطینی‌ها می نویسند که "باید همه آنها را کشت."

به نوشته این مقاله نویس مشهور انگلیسی، فیلم های ویدئویی نیز وجود دارد که نشان می دهد نظامیان آمریکایی درحالیکه به موسیقی گوش می‌دهند، بی هدف عراقی ها را هدف قرار می دهند و در فیلمی دیگر یک خودروی نظامی آمریکایی با سرعت شهروندان عراقی را زیر می گیرد.

فیسک در ادامه نوشت: نظامیان آمریکایی از تیراندازی به نیروهای پلیس عراق در شمال این کشور نیز فیلم برداری کرده‌اند و این فیلم نشان می دهد که آنها سر برخی از گروگان‌ها را قطع می‌کنند.

این نویسنده افزود: نوار ویدیویی دیگری نیز در فلوجه یافت شده است که در آن نشان می دهد فردی با ضربات چاقوی نظامیان آمریکایی کشته می‌شود.

به نوشته این نویسنده، این اقدام نیروهای آمریکایی به عراق منحصر نمی‌شود بلکه آنها در زمان جنگ جهانی نیز چنین اقدامی را انجام داده‌اند.

کد خبر 152340
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز