گروه شهری: تسهیلات لازم برای مشارکت بخش خصوصی با هدف گسترش نهضت پارکینگ‌سازی‌ پیش‌بینی شده است.

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، برای رونق بیشتر نهضت پارکینگ‌سازی‌ به ارائه امکانات بیشتری نیاز است که به همین منظور پیش‌بینی تسهیلات و تخفیف‌هایی در حوزه عوارض صورت گرفته است.

هیربد معصومی گفت: اخیرا لایحه‌ای توسط معاونت ترافیک در این باره تهیه شده که امیدواریم با ارائه به شورای شهر و تصویب آن بتوان نهضت پارکینگ‌سازی‌ را با مشارکت شهروندان عملیاتی کرد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده است تا شهرداری هر منطقه زمینی را به‌منظور احداث پارکینگ شناسایی کند که ساخت پارکینگ یا توسط شهرداری و یا مشارکت سرمایه‌گذار انجام شود و با توجه به ظرفیت و وسعت زمین، پارکینگ مکانیزه یا غیرمکانیزه ساخته شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تا‌کنون تسهیلات دریافت حداقل عوارض برای پارکینگ‌سازی‌، تصویب پرونده‌های مربوط به این موضوع در کمیسیون ماده 5 و ارائه امکانات مورد نیاز برای توسعه پارکینگ‌سازی‌ در تهران انجام شده است و امیدواریم این روند به نحو مناسب تری ادامه یابد.

معصومی با بیان اینکه رونق پارکینگ‌سازی‌ از تدابیر شهردار تهران است افزود: به این منظور امکانات خوبی در نظر گرفته شده است اما برای رونق بیشتر نهضت پارکینگ‌سازی‌ به ارائه امکانات بیشتری نیاز است که به همین منظور پیش‌بینی تسهیلات دیگر و سایر تخفیف‌ها در حوزه عوارض در حال انجام است.

کد خبر 152927
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز