پنجشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

جورجیا: درحالی‌که جولان گروهی از کرکس‌ها که تعداد‌ آنها گاهی به صد‌ها قطعه می‌رسد در ایالت جورجیای آمریکا باعث نگرانی مردم این منطقه شده است، مقامات دپارتمان منابع طبیعی معتقدند به‌دلیل حفاظت‌ شده بودن این کرکس‌ها، امکان مقابله و شکار آنها وجود ندارد.

vulture

 به‌گفته برخی ساکنان این شهر، کرکس‌ها با خراب‌کردن سقف خودروها خسارت‌های زیادی به ساکنان وارد کرده‌اند. یکی از ساکنان خسارت‌دیده گفت: این کرکس‌ها که تعدادشان به 500 تا 600 قطعه می‌رسد هر روز صبح به شهر می‌آیند و هنگام ظهر همگی شهر را ترک می‌کنند اما دوباره هنگام عصر بازمی‌گردند.

مراسم تدفین روبات

ماساچوست: سربازان برای روباتی که پیش از متلاشی شدن، حدود 19بمب را در عراق و افغانستان خنثی کرده بود مراسم تدفین برگزار کردند. این روبات که در میان سربازان به اسکوبی دو (شخصیت انیمیشنی) شهرت داشت در عراق و افغانستان برای ردیابی و خنثی کردن بمب‌ها به کار گرفته می‌شد. این روبات 27‌کیلوگرمی 4‌دوربین، یک بازوی مفصل‌دار، چنگک ویژه و ابزاری برای بالا رفتن از موانعی مانند پله‌ها را داشت. اسکوبی‌دو اکنون در موزه‌ای در بدفورد ماساچوست در کنار پلاکی که به وی اختصاص یافته به نمایش گذاشته شده است.

لباس 75 سالگی

پاریس:‌ با پوشیدن لباسی به نام اگنس (AGNES) می‌‌توانید احساس یک انسان 75ساله را تجربه کنید. خوشبختانه این لباس کم‌طرفدار، فقط بخشی از یک تحقیق علمی است و قرار نیست کسی مدام آن‌ را بپوشد. اگنس می‌تواند ویژگی‌های فیزیکی یک جسم 75‌ساله شامل کندی‌حرکت، کاهش انعطاف‌پذیری و کم‌‌بینایی را به‌خوبی شبیه‌سازی کند. بندهایی که روی این لباس وصل شده است خشکی مفاصل را شبیه‌سازی می‌کند و کلاه‌ایمنی آن نیز با هُل‌دادن سر به‌جلو، ستون‌فقرات خمیده در بدن افراد مسن را شبیه‌سازی می‌کند.

مرگ 20 تن ماهی

نوردرسیا: بخشی از سواحل‌غربی نروژ از 20‌تن شاه‌ماهی مرده پوشیده شد. بِرِگ زیست‌شناس دانشگاه علم‌و‌فناوری «تروندهیم» در این باره می‌‌‌گوید: پیش از این ماهی‌های به گل‌نشسته را دیده بودیم اما تعداد آنها هرگز تا این حد زیاد نبود. این ماهی‌ها ممکن است به‌دلیل تعقیب شدن توسط ماهی‌های بزرگ یا پستانداران دریایی به سوی ساحل فرار کرده باشند. همچنین ممکن است جریان‌ آب آنها را با خود به اینجا آورده باشد. پیش از این ساکنان محلی مذاکراتی را برای جمع کردن ماهی‌ها آغاز کرده بودند با وجود این جزرومد بیشتر ماهی‌های مرده را با خود به آب بازگرداند.

کد خبر 156120
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز