استکهلم: قاضی دادگاهی در کشور سوئد همزمان با رسیدگی به پرونده یک متهم 2بار خوابش برد.

درحالی‌که مردی متهم به جعل فاکتور‌‌هایی به ارزش 36هزار دلار روی جایگاه متهم نشسته بود دادستان از وی پرسش‌هایی را مبنی بر جعل فاکتور‌ پرسید و در همین زمان بود که چرت‌های پی‌در‌پی قاضی توجه حاضران دادگاه را به‌خود جلب کرد. دادستان منطقه‌نیلز، اریک‌شولتز در این باره می‌گوید: نمی‌دانم ولی شاید قاضی خسته بود البته در این صورت نیز می‌توانست تنفس اعلام کند. گفتنی است در جریان همین پرونده متهم به‌دلیل نبود مدارک کافی برای اثبات جعلی بودن فاکتور‌هایش تبرئه شد.

برچسب‌های هنری

توکیو: هنرمند ژاپنی پس از اینکه تمام سطح یک خانه را با رنگ سفید پوشاند بقیه کار‌ نقاشی دیوار‌ها را به کودکان سپرد و نتیجه کار یک اثر هنری کودکانه از آب در آمد. برای تکمیل این اثر هنری خانم یااویی‌کاسامای 82ساله، برچسب‌های رنگی را در اختیار کودکان قرار داد تا آنها را به دلخواه خود به دیوار‌ها بچسبانند. برای انجام این اثر هنری هزاران کودک طی 2هفته به این اتاق رفت‌وآمد داشتند تا اینکه کار کامل شد. خانم کاسامای تا به حال جوایز زیادی برای آثار هنری خود دریافت کرده است. وی همچنین نوشتن چند رمان را نیز در کارنامه خود دارد.

نوار کاست، 50ساله شد

بن: نخستین نوار کاست را شرکت فیلیپس50 ‌سال پیش در سال 1962‌ اختراع کرد و یک‌سال بعد با وارد کردن آن به بازار توانست تحولی در مفهوم پخش موسیقی ایجاد کند. پس از اختراع نوار کاست‌ها دستگاه‌های ضبط‌و‌پخش موسیقی ویژه خودروها وارد بازار شدند. سپس سونی در سال 1979‌واکمن را به بازار عرضه کرد. ظرف چند سال این نوار‌ها و دستگاه‌های پخش آن یکی از لوازم‌خانگی ضروری هر خانه‌‌ را تشکیل داد. سرانجام در ماه می‌سال 2007‌بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای لوازم الکترونیکی در انگلیس اعلام کرد که عصر تولید و فروش نوار کاست در این کشور به پایان رسیده است.

66 اشاره شامپانزه‌ها


ادینبورگ: شامپانزه‌های وحشی برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر دست کم 66‌حرکت اشاره‌ای را می‌دانند. گفتنی است محققان برای مشاهده گروه شامپانزه‌ها و تصویربرداری از تعاملات آنها 266‌روز زمان صرف کردند.براساس مشاهدات محققان برخی نتایج مبنی بر این بود که شامپانزه‌های جوان برای قانع کردن شامپانزه‌های هم سن و سال خود برای مشارکت در بازی، با آنها دست می‌دهند. در بخش دیگری از این فیلم، شامپانزه مادری دست چپش را به سمت فرزندش دراز کرده و نگه می‌دارد، به این معنی که می‌خواهد آن نقطه را ترک کند و فرزندش نیز فرمان او را اطاعت می‌کند.

کد خبر 156476
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز