براساس این ابلاغیه مهدی غضنفری، تعیین حداقل شرایط کمی و کیفی خدمات فروش و پس از فروشارائه شده از سوی عرضهکننده کالا و خدمات مربوط و مسئولیت نمایندگیهای مجاز آن، الزام تولیدکننــــدگان و واردکنندگان اقلام یاد شده و نمایندگیهای مجاز آنها به رعایت بهبود کیفیت محصولات و بهبود پاسخگویی به نیازها و انتظارات مصرفکنندگان و رعایت حقوق آنها و ایجاد فضای رقابتی بین عرضهکنندگان کالا و خدمات مذکور در تامین نیازمندیهای مصرفکنندگان از جمله اهداف ضوابط اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان در بخش خدمات فروش و پس از فروش لوازم خانگی، مصنوعات الکتریکی و الکترونیکی، صوتی، تصویری و وسایل ارتباطی اعلام شده است.