همشهری آنلاین: "شاعرانه‌ها" تازه‌ترین آثار مهدی سدیفی از عصر دیروز 5 اسفند در گالری شکوه آغاز به کار کرد.

نمایشگاه خط

به گزارش همشهری آنلاین، ارایه همزمان تندیس‌های خط، حجم های چوبی از حروف و کلمات و تابلوهای نقاشیخط وجه تمایز "شاعرانه‌ها" مهدی سدیفی در مقایسه با سایر نمایشگاه‌های نقاشیخط است .

مهدی سدیفی در افتتاحیه این نمایشگاه در سخنان کوتاهی گفت : من آغاز علاقه‌ام نقاشیخط بود و هیچگاه در عالم خوشنویسی به صورت جدی کار نکردم زیرا خط کلاسیک راضی‌ام نمی کرد،لذا همواره سعی کرده‌ام، خط را به عنوان یک عنصر بصری به تصویر درآورم و در این راه بی توجه به معیارهای سنتی خط،خطی را ارایه دهم که مولفه‌هایش مورد پسند خودم است.

وی اضافه کرد: به خط هایی که می‌نویسم و در واقع می‌کشم و به تصویر در می‌آورم،"سبک رها" اطلاق می‌شود و رهانویسی در نقاشیخط را دنبال می‌کنم.

وی درباره تندیس‌های خط و حجم های چوبی که از کلمات و حروف در گوشه گوشه گالری شکوه ارایه داده است،گفت : این دومین باری است که این تندیس های چوبین از خط را نمایش می‌دهم.

نخستین بار در نمایشگاه پیشینم در همین گالری شکوه بود. به جایی رسیدم که دیدم خط هایم می‌خواهند از قاب تابلوهای نقاشیخط رهایی یابند و در فضای سه بعدی تجلی پیدا کنند.

سدیفی درباره انتخاب تم های موضوعی تابلوها و تونالیته‌های رنگی آثارش افزود : در این نمایشگاه اشعاری از شعرای بسیار قدیمی تا شعرای فرهیخته شعر نو را دستمایه نقاشیخط هایم کرده‌ام،از خیام و حافظ و مولوی تا سهراب سپهری.

این انتخاب‌ها از سلیقه شخصی‌ام نشات می‌گیرد که شعر را بسته به مفهوم و جهان‌بینی که ارایه می‌دهد برمی‌گزینم و برایم مفهوم آن مهم است نه اینکه از گذشته بیاید یا امروز،همین توجهم به مفهوم موجب شده است سعی کنم،اشعار در تابلوهایم خوانا باشند و مخاطب از تماشای آثار علاوه بر لذت بصری،از ره آورد معنوی مستتر در متن هم استفاده ببرد.

مضاف براین به رنگ های پر انرژی و گرم علاقه دارم و چون کارم را با گرافیک آغاز کرده‌ام رنگ های شاد و روشن را می‌شناسم و از آنها در آثارم بهره می‌برم.

وی همچنین گفت: در آثارم فرم برایم اولویت دارد آنچه در خوشنویسی سنتی به عنوان کرسی بندی می‌خوانند در نقاشیخط‌های من به عنوان کمپوزیسیون رعایت می‌شود تا طرح و نقش و خط به پراکندگی دچار نشوند و اثر یکدست با ترکیب‌بندی قابل تماشا ارایه شود.

آثار سدیفی تا 10 اسفند در گالری شکوه واقع در بلوار اندرزگو،خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 به تماشا در می‌آید.

علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت 16 تا 21 از این آثار دیدن کنند.

 

 

کد خبر 161595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز