رییس جمهوری، جمعه 4 اسفند در جمع مردم شهرستان فومن تاکید کرد: در موضع هسته‌ای خود می‌ایستیم.

 به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر احمدی‌نژاد گفت: این روحیه استکبار و فرهنگ سطله گران است، اگر عقب نشینی کنید می‌آیند و اگر بایستید عقب نشینی می‌کنند.

رییس جمهوری تصریح کرد: در قضیه هسته‌ای، شما روحیه استکباری را می‌بینید، چهار سال قبل آمدند و گفتند، ما به فعالیت شما اعتماد نداریم.

وی افزود: سپس گفتند بخشی را در اصفهان و نطنز تعطیل کنید، به محض اینکه با تعطیلی یک قدم عقب نشینی کردیم، گفتند باید اصفهان را هم تعطیل کنید. جایی که تابع مقررات آژانس نیست یک کار شستشوی مواد است و جزو غنی سازی نیست.

رییس جمهوری اظهار داشت: توقعات را بالا بردند گفتند شما مراکز تحقیقاتی را که وابسته به دانشگاه است آنها را هم باید تعطیل کنید.

وی گفت: آنها مقرراتی را که هنوز خودشان نپذیرفتند و اجرا نمی‌کنند، ما را مکلف به پذیرفتن و اجرای کامل آن می‌کنند.

احمدی نژاد بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر را ایستادن در مقابل زورگویان و قدرتمندان جهانی عنوان کرد و گفت: این فرمان اسلام، خدا،دستور پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است.

وی اظهار داشت: این انقلاب اسلامی که شما برپا کردید به رهبری علما و پرچمداری حضرت امام خمینی (ره) یک امر به معروف و نهی از منکر بزرگ و یک ایستادگی در مقابل طغیان، ظلم، جهالت و شرک بود.

رییس جمهوری، انقلاب اسلامی را بزرگترین فریاد امر به معروف و نهی از منکر در تاریخ اسلام عنوان کرد و گفت: شما در مقابل ریشه همه فسادها و بدبختی‌ها ایستادید.

وی، وظیفه امروز را مبارزه با استعمار، استکبار و قدرتهای فاسد دانست و افزود: بدانید اگر خدای نکرده در مسیر ایستادگی در مقابل قدرتهای بزرگ سستی ایجاد شود آنها تا نابود کردن همه بنیادهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ملت ما جلو خواهند آمد.

وی گفت:از عجایب روزگار است که‌می‌بینید گوشه و کنار عده‌ای ایستاده، دشمن مستکبر آمده با گستاخی به ما زور می‌گوید و می‌خواهد حق قانونی ما را تضعیف کند و ملت هم ایستاده، او به جای اینکه دشمن زورگو را محکوم کند، ملت ما را محکوم می‌کند. آنوقت آنها خودشان را آدمهای تحلیلگر، دیپلمات، سیاستمدار و روشنفکر قلمداد می‌کنند.

احمدی نژاد افزود: امروز باید همه دست به دست هم بدهیم و همه شهرها، روستاها و وجب به وجب این کشور را بسازیم.

وی تاکید کرد: هر عاملی که باعث شود توجه و همت عمومی، توان ملت از ساختن، آباد کردن و پیشبرد امور منحرف شود، آن عامل دوست ملت ایران نیست.

وی با اشاره به این مطلب که ایران را باید با کار بسازیم، افزود: هیچ ملتی بدون کار به جایی نمی‌رسد باید با وحدت و با توکل به خدا و براساس عدالت ایران را بسازیم.

احمدی نژاد اظهار داشت: تلاش عمومی برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان از مهمترین کارهایی است که باید انجام شود.

وی اضافه کرد: دولت شب گذشته تصمیمات خوبی برای استان گیلان از جمله شهرستان فومن گرفته است.

وی با اشاره به توزیع عادلانه تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال سریع افزود: سهم جوانان پاک و مومن فومن از این تسهیلات در سال جاری بیش از ‪۵۰‬ میلیارد تومان است.

احمدی نژاد از مدیران استان خواست تا با سرعت، پشتیبانی، راهنمایی جوانان و بدون پیچ و خمهای اداری و پارتی بازی این تسهیلات را در اختیار جوانان قرار دهند.

وی تصویب سه منطقه نمونه گردشگری در شهرستان فومن، توسعه مرکز دانشگاهی دولتی در فومن و ایجاد یک مجموعه مجهز ورزشی برای دختران و یک سالن ورزشی برای پسران را از دیگر تصمیمات هیات دولت عنوان کرد.

سفر چهار روزه رییس جمهوری به استان گیلان امروز با دیدار از شهرستان فومن پایان می‌یابد.

 

کد خبر 16391

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز