شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: به‌رغم خبر خوش وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بازگشت قیمت شیر و لبنیات به نرخ‌‌های اسفند ماه سال گذشته نه تنها خبری از کاهش قیمت‌ها نیست بلکه دست‌اندرکاران تولید هر گونه توافق در این زمینه را رد می‌کنند.

توافقی صورت نگرفته است

قیمت‌های متغیر شیر و لبنیات در حالی همچنان اعمال می‌شود که مدیرعامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه هیچ توافقی در این زمینه با مسئولان تنظیم بازار صورت نگرفته است به خبرنگار ما گفت: درصورتی که دولت با تامین نهاده‌های تولید شیر خام مانند علوفه، کنجاله، جو و... به نرخ‌های قبلی زمینه کاهش قیمت تمام شده تولید این فراورده را فراهم کند ما هم قیمت‌ها را کاهش خواهیم داد.

سعید سلطانی سروستانی با اشاره به اینکه امکان کاهش قیمت‌ها با وعده و وعید وجود ندارد، افزود: دولت باید ابتدا نهاده‌های تولید شیر خام به میزان کافی و با قیمت‌های گذشته را برای تولید‌کنندگان فراهم سازد . وی با بیان اینکه برای کاهش قیمت‌ها نیازی به تفاهم و توافق نیست تصریح کرد: اگر نهاده‌های تولید با قیمت پایین و به اندازه مورد نیاز دامداران تامین شود و هزینه تمام شده تولید کاهش یابد دامداران به‌طور حتم قیمت شیر خام را کاهش خواهند داد با وجود این، نرخ تمام شده روز گذشته هر لیتر شیر خام 830 تومان بوده است.

امکان کاهش قیمت شیر وجود ندارد

محمد رضا اسماعیلی ،مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی کشور نیز با بیان اینکه قیمت شیر و فراورده‌های لبنی هنوز کاهش نیافته است به خبرنگار ما گفت: قیمت شیر و لبنیات زمانی کاهش می‌یابد که دولت منابع تامین شیر خام به نرخ 630 تومانی به ازای3.2 درصد چربی را به کارخانه‌های لبنی معرفی کند.

آغاز عرضه نهاده‌های ارزان

اما به گفته رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان تفاهم لازم با تولید‌کنندگان برای بازگشت قیمت‌ها صورت گرفته و دامداری‌ها از روز گذشته می‌توانند نهاده‌های‌ ارزان قیمت تولید شیر خام را دریافت کنند. محمد‌حسن نکوئی‌مهر افزود: واحدهای دامداری می‌توانند با مراجعه به شرکت پشتیبانی امور دام نهاده‌های دامی ارزان‌قیمت را دریافت کنند.

کاهش قیمت‌ها از فردا ؟

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از کاهش 15درصدی قیمت‌ محصولات لبنی از دوشنبه هفته جاری خبر داده است.
نظر علی حاجی‌پاشا با اشاره به جلساتی که در استانداری با حضور تولیدکنندگان برگزار شده، گفت: مقرر شده تا قیمت‌ها از دیروز اصلاح شود اما تولیدکنندگان اعلام کرده‌اند که چون تعدادی برچسب افزایش قیمت از قبل تولید شده است، این کاهش قیمت‌ها از دوشنبه اعمال می‌شود. وی با بیان اینکه قیمت‌ها از روز دوشنبه باید به نرخ خرید شیرخام در اسفندماه 90 یعنی 630 تومان برسد، گفت: از روز دوشنبه قیمت محصولات لبنی حدود 15درصد کاهش خواهد داشت.

کد خبر 169209
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز