گروه حوادث: به‌دنبال دستگیری 12 مامور قلابی که دست به سرقت از راننده‌ها و مشتریان بانک‌ها و مراکز تجاری می‌زدند، راز سرکرده باند و 8 نوچه‌اش فاش شد.

سوم اردیبهشت ماه امسال، کارآگاهان پلیس آگاهی تهران 12سارق حرفه‌ای را دستگیر کردند که با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس دست به سرقت از راننده کامیون‌ها و مشتریان بانک‌ها و مراکز تجاری می‌زدند. اعضای این باند برای اینکه طعمه‌هایشان را فریب دهند، با استفاده از نوارچسب مشکی و یک قاب عینک، بی‌سیم تقلبی ساخته بودند و لباس نظامی نیز به تن می‌کردند تا مالباخته‌ها مطمئن شوند که آنها مامور پلیس هستند.

سپس در شهرهای کرج، تهران، اسلامشهر، شهریار، شهرهای شمالی کشور، مشهد و اصفهان سد راه طعمه‌هایشان می‌شدند و با گفتن این جمله که «شما مظنون به حمل مواد‌مخدر هستید» شروع به بازرسی بدنی این افراد می‌کردند. بعد از سرقت نیز بلافاصله سوار خودروهای مدل بالایشان می‌شدند و فرار می‌کردند.

با دستگیری 12 عضو باند در عملیاتی همزمان، آنها تحت بازجویی قرار گرفتند و مشخص شد که سردسته اصلی باند مردی به اسم علی است که به ایدان معروف است. با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری این مرد آغاز شد و وی بامداد 11 اردیبهشت ماه در مخفیگاهش در کرج به دام افتاد. در بازرسی مخفیگاه متهم انواع کارت‌های شناسایی جعلی، لباس نظامی، اسپری اشک‌آور، بی‌سیم، شوکر و مقداری وجه نقد کشف شد.

با انتقال متهم به اداره پنجم پلیس آگاهی بازجویی از وی آغاز شد و او به اخاذی، جعل عنوان مامور و سرقت با همدستی اعضای باندش اعتراف کرد. علی در اعترافات خود نشانی 8 نوچه دیگرش را هم لو داد اما تمامی آنها که از دستگیری سردسته باند باخبر شده بودند، از تهران گریخته و راهی اصفهان شده بودند. پس از انجام هماهنگی با پلیس آگاهی اصفهان، این 8 متهم نیز یکی بعد از دیگری دستگیر شدند و به اداره آگاهی انتقال یافتند.

سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با دستگیری نخستین گروه از اعضای این باند و انتشار خبر بازداشت آنها در روزنامه‌ها، ده‌ها نفر از مالباختگانی که توسط متهمان مورد سرقت و اخاذی قرار گرفته بودند با حضور در اداره آگاهی از آنها شکایت کردند. وی ادامه داد: با دستگیری اعضای جدید باند، آنها به سرقت‌های متعدد در تهران، کرج، اسلامشهر، شهریار، شهرهای شمالی کشور، مشهد، شیراز، کرمانشاه، اصفهان و همدان با استفاده از خودروهای زانتیا، ماکسیما، ال 90، پژو 206، پراید و لیفان اعتراف کردند.

این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد که تمامی متهمان دستگیرشده دارای سوابق متعدد کیفری هستند و با سپردن وثیقه‌های جعلی از زندان آزاد و متواری شده‌اند. سرهنگ غیاثوند تصریح کرد: مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره 14 متهم پرونده مخصوصا سرکرده باند از سوی مقام محترم قضایی صادر شده و از شاکیان احتمالی درخواست می‌شود برای طرح شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 170268
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز