سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

گروه حوادث: مجرم سابقه‌دار که تحت عنوان مامور‌اداره برق دست به اخاذی می‌زد در دام پلیس گرفتارشد.

آبان ماه سال گذشته، گزارشی از سوی حراست اداره برق منطقه جنوب شرق تهران درخصوص جعل و سوءاستفاده، تحت عنوان مامور اداره برق در اختیار ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. شواهد حکایت از این داشت که مردی به خانه‌های شهروندان در جنوب شرق پایتخت رفته و با معرفی خود به‌عنوان مامور برق، به بهانه عدم‌پرداخت صورت‌حساب برق، شهروندان را تهدید به قطع برق می‌کرد.

او سپس با طرح این ادعا که می‌تواند با انجام سریع امور اداری و مالی مانع از قطع شدن برق آنها شود از آنها مقدار زیادی پول گرفته و پا به فرار می‌گذاشت. با اعلام این گزارش و با توجه به شیوه و شگرد متهم، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران به بررسی آلبوم مجرمان سابقه دار پرداختند و موفق به شناسایی تعدادی از مجرمان در زمینه جعل عنوان مامور اداره برق شدند.

همزمان با انجام تحقیقات درخصوص شناسایی متهمان سابقه‌دار، کارآگاهان با دعوت از مالباختگان و اظهارات آنها موفق به شناسایی تصویر یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام امیر، 28‌ساله شدند که پیش از این به اتهام جعل عنوان مامور اداره برق دستگیر و به زندان رفته بود. با اطلاعات به دست آمده ماموران به خانه وی رفتند اما متوجه شدند که امیر محل سکونتش را تغییر داده است. تجسس‌های گسترده ادامه داشت تا اینکه متهم تحت تعقیب، 4 اردیبهشت ماه سال‌جاری شناسایی و دستگیر شد.

با دستگیری متهم و انتقال وی به پایگاه ششم، امیر به جعل عنوان مامور اداره برق و گرفتن پول از طعمه‌های خود اعتراف کرد که با دعوت از مالباختگان، متهم از سوی این افراد مورد شناسایی قرار گرفت.سرهنگ محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت:

متهم در اعترافات خود به ده‌ها فقره کلاهبرداری و جعل عنوان مامور اداره برق اعتراف کرده است که تا‌کنون 20 نفر به طرح شکایت از وی پرداخته‌اند.سرهنگ محمد اشراقی افزود: با توجه به احتمال افزایش تعداد مالباختگان و همچنین ارتکاب دیگر جرائم، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم از سوی دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه14 تهران صادر شده است، به همین خاطر از شهروندانی که موفق به شناسایی متهم شده‌اند دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایت به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 169710
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز