به گزارش همشهری آنلاین، مهندس محمد احمدی بافنده با بیان این مطلب افزود: تاکسیها تنها منبع درآمد تاکسیرانان هستند و طولانی بودن زمان اسقاط آنها میتواند مشکلاتی را برای ایشان به همراه داشته باشد و لذا تمام تلاش خود را برای کاهش مدت زمان اسقاط تاکسیها به کار میگیریم.
وی افزایش کیفیت و تنوع و تلاش در زمینه نوسازی تاکسیها را از مهمترین طرحهای سازمان تاکسیرانی در سال جاری عنوان کرد و گفت: در بحث کیفیت، یکی از اصلیترین مباحث تبدیل موتور تاکسیها به موتورهای پایه گاز سوز است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به این که استفاده از تاکسیهای جدید با دنده اتوماتیک و مجهز به کیسه هوا از جمله اقداماتی است که به منظور ارتقای کیفیت تاکسیها در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: به منظور تنوع تاکسیها از دیگر تولیدات داخلی استفاده میکنیم و علاوه بر خودروهای سمند و پژو، خودروهای مگان و ال 90 را نیز در سال جاری به کار میگیریم.
وی با بیان این که بر اساس قانون، نوسازی تمام تاکسیها تا مدل 83 اجباری و نوسازی تاکسیهای مدل 84 و 85 اختیاری است، تصریح کرد: مالکان تاکسیها میتوانند از 10 میلیون تومان وام بانکی بهرهمند شوند، ضمن این که هزینه اسقاط این تاکسیها دو میلیون و 800 هزار تومان بوده و مابقی آن نیز نقداً دریافت میشود.
احمدی بافنده با تأکید بر این که تاکسیهای پیکان با هر مدلی ملزم به ثبت نام برای نوسازی هستند، اضافه کرد: تاکسیرانان برای ثبت نام جهت نوسازی تاکسیها مانند گذشته میتوانند به شرکتهای خصوصی تحت پوشش سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند و رانندگان تاکسیهایی که ملزم به نوسازی هستند باید هر چه سریعتر در این ارتباط اقدام نمایند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در پایان با اعلام این که در سال 90 ده هزار و 123 دستگاه تاکسی فرسوده مورد نوسازی قرار گرفته و تاکسیهای جدید جایگزین آنها شدهاند، اظهار داشت: از سال 84 در مجموع 43 هزار و 25 دستگاه تاکسی مورد نوسازی قرار گرفتهاند.