به گزارش مهر، محمد احمدی بافنده با بیان اینکه امسال 17 هزار تاکسی در طرح نوسازی قرار می گیرند که بخشی از آنها عمر خودرویشان بالای ده سال است،گفت: ما اجرای منع تردد خوردروهای فرسوده در تهران را برای کاهش آلودگی هوا تایید می کنیم اما این قانون در حال حاضر نباید شامل حال ناوگان تاکسیرانی شود .
وی توضیح داد: باید مشکل تاکسی های فرسوده میان وزارت صنایع، وزارت کشور و ستاد سوخت حل شود و ما بتوانیم خودروهای مدنظرمان را از خودروسازان تحویل بگیریم و سپس در این رابطه تعیین تکلیف نهایی شود.
احمدی بافنده با بیان اینکه میعشت رانندگان تاکسی تنها از تاکسی هایشان تامین می شود اگر این خودروها متوقف شود نان سر سفره این رانندگان را برداشته ایم باید حق و حقوق رانندگان تاکسی در اجرای این قانون مد نظر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: تا زمانی که وزارت صنایع تکلیف تاکسی ها ی فرسوده را مشخص نکند و سایت ایران خودرو که مدتی که بسته است باز نشود نباید پلیس راهور این قانون را برای تاکسی ها اعمال کند.
رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به نامه این سازمان به پلیس راهور و نهاد های اجرایی مسوول برای توقف این طرح در خصوص تاکسی ها گفت: ما به شدت مخالف اجرای محدودیت تردد برای تاکسی های فرسوده هستیم زیرا با فوجی از رانندگان گرفتار و معترض روبرو می شویم و دوستان به طور شفاف پاسخ این رانندگان را بدهند و ما نیز همچنان پیگیر این موضوع هستیم.
احمدی بافنده در پاسخ به این پرسش که چرا میان تحویل تاکسی های فرسوده و خودروهای نو چندین ماه فاصله است گفت:کاش این فاصله 5 روزه بود.ابتدا قرار بود این طرح کلیدبه کلید باشد که متاسفانه به خاطر سه ،چهار سازمانی که در این میان واسطه هستند مانند راهور، بانک ،ایران خودرو،ستاد سوخت و... این زمان طولانی شده و در حال حاضر نیز سایت کاملا بسته و 17 هزار راننده ما بلاتکلیف هستند.
وی ادامه داد: امسال تمامی خودروهای تاکسی پیکان از ناوگان تاکسیرانی بازنشسته می شوند زیرا آخرین تاکسی در سال 83 وارد تاکسیرانی شد.
احمدی بافنده در ادامه با بیان اینکه خوردوی پراید هنوز عمرش در ناوگان تاکسیرانی به حذف نرسیده است گفت:ما هیچ خودروی پراید را دیگر وارد ناوگان تاکسیرانی نمی کنیم و از یکی دو سال آینده نیز حذف تدریجی پراید آغاز می شود زیرا این خودرو از سال 85 وارد ناوگان شد.