همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گزارش عملکردی از این کمیسیون گفت:‌ کمیسیون اجتماعی در مجلس هشتم ۲۱۵ جلسه برگزار کرده که علاوه بر این جلسات با تشکیل کمیته‌های تخصصی ۲۲۶ فقره سوال از وزرا را بررسی کرده است.

فارس نوشت: هادی مقدسی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه پارلمان)‌ که آخرین جلسه مجلس هشتم است، در گزارش عملکرد کمیسیون اجتماعی گفت: این کمیسیون در مجلس هشتم و تا تاریخ اول خرداد 91، 215 جلسه رسمی و مشتمل بر 422 ساعت داشته است و همچنین جلسات متعدد دیگری نیز با کمیسیون‌های دیگر و جلسات متفرقه برگزار کرده است.

وی با تاکید بر اینکه کمیته‌های پنج‌گانه کمیسیون اجتماعی با تشکیل جلسه به صورت مرتب به بررسی طرح‌ها و لوایح پرداخته‌اند، تصریح کرد: لایحه‌ ارتقای نظام سلامت اداری و مقابله با فساد، طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، طرح حمایت از بیکاران متقاضی کار، لایحه وظایف و اختیارات امور زیربنایی و... از مهمترین طرح‌ها و لوایح بررسی شده در کمیسیون اجتماعی بوده است که هر کدام جایگاه خاصی در حل مشکلات جامعه داشته‌اند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین ادامه داد: در کمیسیون اجتماعی تاکنون از اکثر وزرای دولت برای ارائه گزارش دعوت شده است و همچنین تاکنون و در چندین نوبت از مسئولین نهادهای مرتبط با کمیسیون اجتماعی مانند کمیته امداد و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای استماع نقطه نظرات آنها و به منظور چاره اندیشی برای حل مشکلات جامعه جلسه داشته‌ایم.

مقدسی همچنین افزود: کمیسیون اجتماعی علاوه بر این جلسات با تشکیل کمیته‌های تخصصی به تعداد 226 فقره سوال از وزرا رسیدگی کرده که در هر یک از آنها دستاوردهای خوبی برای پیشرفت امور کشور رسیده است.

وی با اشاره به تعداد طرح‌ها و لوایح ارجاع شده به کمیسیون اجتماعی گفت:‌ تعداد 78 طرح و لایحه به این کمیسیون ارجاع شده است که از این تعداد 31 طرح و لایحه به قانون تبدیل شده، 4 طرح و لایحه آماده ارائه در صحن علنی مجلس است و 12 طرح و لایحه نیز در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی در پایان سخنان خود با تشکر از نمایندگان به خصوص اعضای این کمیسیون گفت: ما در کمیسیون اجتماعی سعی کردیم در راستای رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر رسیدگی به وضع محرومین و مستضعفین این رویکرد را استحکام بخشیم.

 

کد خبر 171687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز