همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب ۹ لایحه و ۲۴ طرح توسط کمیسیون متبوعش در طول مجلس هشتم خبر داد و گفت: کمیسیون اقتصادی بیش از ۲۹۳ جلسه طی ۷۹۵ ساعت در ۴سال گذشته برگزار کرده است.

ارسلان فتحی پور

فارس نوشت: ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در آخرین جلسه علنی مجلس هشتم که از صبح امروز (چهارشنبه) تشکیل شده است، طی سخنانی به ارائه گزارشی از عملکرد کمیسیون متبوعش در طول چهار سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی پرکارترین و فعال‌ترین کمیسیونها در چهار سال گذشته بوده است که بیشترین طرح و لایحه را مورد رسیدگی قرار داده است.

وی افزود: 96 لایحه و 24 طرح به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد که مورد رسیدگی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر همین اساس از تشکیل بیش از 293 جلسه طی 795 ساعت در طول مجلس هشتم توسط کمیسیون متبوعش خبر داد و متذکر شد: بیش از 30 عنوان موافقتنامه دو یا چندجانبه بین ایران و سایر کشورها در کمیسیون اقتصادی در طول مجلس هشتم به تصویب رسیده است.

فتحی‌پور در بیان مهمترین طرح‌ها و لوایح تصویب شده توسط کمیسیون متبوعش در طول مجلس هشتم، گفت: طرح زکات توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید و لایحه امور گمرکی از مهمترین مصوبات کمیسیون اقتصادی در طول 4سال گذشته است.

این نماینده مجلس با ذکر این نکته که نگاهی به عملکرد کمیسیون اقتصادی در 4 سال گذشته بیانگر حضور بسیار پررنگ این کمیسیون است، متذکر شد: بررسی چگونه ارجاع یارانه‌ها و جلوگیری از فشار بر مردم و حمایت از صنعت و توسعه صادرات و رفع چالش‌های سیلوداران از مهمترین فعالیت‌های کمیسیون اقتصادی در چهار سال گذشته بوده است.

 

کد خبر 171705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز