همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون 214 جلسه طی 4 سال اخیر تشکیل داد، گفت: ‌در بعد نظارتی 86 سؤال از وزیر ارشاد و 20 سؤال از وزیر ورزش و یک سؤال هم از وزیر کشور داشتیم.

فارس نوشت: غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی در دور مجلس هشتم پرداخت و اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی در طول 4 سال گذشته 214 جلسه داشته و هیچ جلسه‌ای به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعطیل نشده است.

وی افزود: ما 4 کارگروه داشتیم که این کارگروه‌ها 90 جلسه جداگانه تشکیل دادند و همکاران بنده برای بررسی قانون اداره صدا و سیما در 100 جلسه شرکت کردند و برای طرح جامع رسانه‌ها هم در 30 جلسه حضور یافتند.

وی با بیان اینکه عرصه فرهنگ، عرصه باید و نباید نیست، افزود: فضای فرهنگ فضای آزادی است و خیلی با قانون‌گذاری سنخیت ندارد.

حدادعادل ادامه داد: سیاست‌گذاری عرصه فرهنگ عمدتا در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می‌گیرد لذا ما کار عمده‌ای که انجام دادیم، در حوزه نظارت بود و از دولت هم لوایح فرهنگی زیادی هم نیامد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما طر‌ح‌ها و لوایح متعددی داشتیم اما طرح اداره صدا و سیما طرح مهمی بود که ابعاد حقوقی و مدیریتی داشت و این طرح آماده شد و تنها 2 ماده از آن ماده که در مجلس نهم کامل می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مطبوعات دیگر طرحی بود که ما آن را بررسی کردیم، خاطرنشان کرد: ما طرحی هم برای اداره و نظارت بر مساجد بین راهی داشتیم که این طرح مدت‌ها در کمیسیون مانده بود.

حدادعادل گفت: در بعد نظارتی ما 86 سؤال از وزیر ارشاد و 20 سؤال از وزیر ورزش و یک سؤال هم از وزیر کشور داشتیم؛ همچنین 6 تحقیق و تفحص به کمیسیون ما رسید که در این میان تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی وقت زیادی از ما گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین گفت: ما بررسی‌های را برای وضع زائران عراق و سوریه داشتیم و از نزدیک در این رابطه برخی اقدامات را انجام دادیم.

حدادعادل اضافه کرد: مسئله حجاب و عفاف طی 4 سال گذشته از مسائلی بود که کمیسیون فرهنگی با حضور وزرای مربوطه آن را بررسی کرد، همچنین بررسی عرفان‌های کذاب و چند فیلم از دیگر فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس طی 4 سال گذشته بود.

 

کد خبر 171708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز