گروه شهری: همزمان با بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل، مدیریت شهری تهران تمام توان خود را به کار گرفته است تا امسال نیز این مراسم مانند سال‌های قبل با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.

اخبار رسیده حاکی از آن است که شهرداری‌های مناطق تهران بزرگ نیز ضمن حضور فعال در مرقد امام راحل، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خود را در شهر نیز اجرا می‌کنند. در همین ارتباط شهردار منطقه 12 از برپایی ایستگاه فرهنگی امام پارسایی در حرم مطهر امام خمینی(ره) خبر داد.

علی محمدنژاد شهردار این منطقه گفت: همزمان با بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) ایستگاه فرهنگی امام پارسایی با محوریت اخلاق و پارسایی حضرت امام(ره) با همکاری مناطق 10 و 13 برپا می‌شود. وی افزود: در ایستگاه فرهنگی امام پارسایی منطقه غرفه‌هایی چون: قرآن بخوانید جایزه بگیرید، سلام ورزش، شناخت امام علی النقی(ع)، ولایت و ولایتمداری، کتاب، شمسه، جماران تا بهشت، شیعه‌شناسی، عکس یادگاری، موزه عبرت، بازی‌های کودکانه، فیلم و محصولات فرهنگی برپا خواهد شد.

همچنین شهردار منطقه 22 نیز از برپایی ایستگاه صلواتی این منطقه در جوار حرم امام خبر داد و گفت: ایستگاه صلواتی منطقه با وسعت 5 هزار متر مربع در عرصه 7 هکتاری تحویلی به منطقه 22 برپا شده است. ارائه خدمات فرهنگی با برپایی 40 غرفه شامل تلاوت قرآن با دعوت از قاریان ممتاز نوجوان، غرفه مشاوره دینی، غرفه مادر و کودک، معرفی کتاب و محصولات فرهنگی، نمایشگاه عکس، نقاشی کودکان و هنرمندان و... از جمله برنامه‌هایی است که در روزهای 14و15خرداد ماه در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ایستگاه فرهنگی منطقه 22 از بعد از ظهر امروز در محل یادشده برپا می‌شود و توزیع 3 عنوان کتاب به تعداد 15 هزار جلد، 5 هزار بسته فرهنگی، 4 هزار بروشور و هزار لوح فشرده زندگینامه امام خمینی(ره) میان زائران حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از جمله اقداماتی است که طی 2 روز برپایی ایستگاه فرهنگی فرهنگسرای امام پارسایی توسط اداره فرهنگی منطقه 22 صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه 22 با اشاره به اینکه موقعیت پهنه تحویلی منطقه واقع در ضلع جنوب غربی حرم مطهر و ضلع جنوب شرقی عوارضی آزادراه تهران - قم است، خاطرنشان کرد: آموزش بازیافت به زائران حرم بنیانگذار کبیر انقلاب، توزیع بروشور و هدایای آموزشی بازیافت و سرویس دهی توزیع بسته‌های میان وعده، آب معدنی همچنین توزیع کیسه بازیافتی پایه گیاهی میان آنان از دیگر برنامه‌هایی است که در روزهای 14و15خرداد ماه اجرا خواهد شد. پس از برپایی مراسم بیست و سومین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) نیز پاکسازی و نظافت عرصه تحویلی، جمع‌آوری چادرها و غرفه‌های مستقر در محل، نظافت سرویس‌های بهداشتی و پرتابل موجود در پهنه تحویلی و آماده‌سازی‌ آن برای مراسم بعدی، انتقال زباله و ضایعات جمع‌آوری شده تر و خشک به ایستگاه‌های مربوطه با استفاده از توان عوامل انسانی و تجهیزات در اختیار، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

میزبانی زائران امام(ره)در جوار حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

شهردار منطقه 20 نیز با اشاره به آماده‌سازی‌ پهنه تحویلی این منطقه در جوار حرم مطهر امام(ره) از استقرار چادرهای اسکان در بوستان‌های این منطقه خبر داد. عظیم بابایی با اشاره به این خبر گفت: به‌منظور پذیرایی از زائران حرم مطهر امام(ره) 80 دستگاه چادر اسکان در بوستان‌های اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) از جمله مدرس و دانش واقع در ضلع غرب و شرق حرم برپاشده است.

بابایی به برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در نواحی هفتگانه و در مسیر زائران حرم مطهر امام(ره) اشاره کرد و افزود: فرهنگسرای امید امام با محوریت رویکردهای امام(ره)و ولایت مطلقه فقیه، امام و قانونمداری و اخلاق، امام و خانواده و تربیت دینی و... در قالب غرفه‌های فرهنگی و نمایشی در ضلع جنوبی حرم امام(ره) همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) برپاست و به مسافران و زائران خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به آماده‌سازی‌ پهنه تحویلی این منطقه در ضلع جنوب غربی حرم مطهر امام(ره) خاطرنشان کرد: اجرای نقاشی دیواری در ضلع جنوب حرم، مرمت و راه‌اندازی آبنما، مرمت و تعویض جداول فرسوده، بهسازی فضای سبز، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت و نوار حفاری معابر، اجرای مواد پوشاننده دیوار حاشیه اتوبان خلیج‌فارس، نظافت و رفت و روب و آبپاشی روزانه پهنه از جمله اقدامات انجام شده در ضلع جنوب غربی حرم مطهر امام(ره) است.اما شهردار منطقه 9 نیز اعلام کرد که همزمان با بیست‌وسومین سالگرد عروج آسمانی پیر جماران، خیابان امام خمینی در محله شهید دستغیب، ورودی غربی پایتخت لباس سیاه عزا بر تن کرد.

نصرالله آبادیان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم گفت: در خیابان امام خمینی تصاویر رهبر کبیر انقلاب نصب شده و تمام کوچه‌ها را سیاهپوش کرده‌ایم. وی افزود: امسال سعی شده است با نصب تصاویر امام(ره) در منطقه، یاد ایشان در تک تک کوچه‌ها قابل لمس باشد. آبادیان همچنین به آماده‌سازی‌ پهنه تحویلی منطقه در ضلع جنوبی حرم مطهر امام خمینی(ره) اشاره کرد و بیان داشت: اقدامات اساسی در این خصوص صورت گرفته و برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

توزیع بسته‌های فرهنگی میان زائران حرم امام خمینی(ره)

شهرداری منطقه 2 تهران نیز همزمان با فرا رسیدن بیست و سومین سالروز رحلت امام(ره)، بسته‌های فرهنگی، بروشور و لوح فشرده و کتاب را میان زائران حرم روح‌الله توزیع می‌کند.حجت‌الاسلام غلامرضا زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه 2 در این باره گفت: ایستگاه فرهنگی منطقه مستقر در حرم مطهر امام خمینی با عنوان فرهنگسرای یادگار امام (ره) و با محوریت معرفی اندیشه‌های حضرت امام به ارائه خدمات فرهنگی به زائران حرم حضرت امام خواهد پرداخت.

وی افزود: در این ایستگاه غرفه مشاوره دینی، غرفه مادر و کودک، معرفی کتاب و محصولات فرهنگی، نمایشگاه عکس و نقاشی کودکان برپاست و هنرمندان به ارائه خدمات فرهنگی به زائران می‌پردازند. به گفته غلامرضا زاده، شهرداری منطقه 2 تهران در تلاش است با توزیع بسته‌های فرهنگی میان زائران حرم امام، آشنایی نسبی با اندیشه‌های حضرت امام و سیره زندگانی ایشان را میان جوانان و نوجوانان ایجاد کند.

اما شهرداری منطقه 3 تهران هم در آستانه سالروز ارتحال امام(ره) با نصب گلدان‌های گل طبقاتی در ضلع شمال حرم امام این پهنه را با گل‌های زیبای بهاری زینت بخشید. رضا مددی، معاون امور شهری و فضای سبز این منطقه بااعلام این مطلب گفت: در سال‌جاری پهنه شمالی حرم امام(ره) به این منطقه واگذار شده است که با آماده باش نیروها و استقرار تجهیزات و ماشین‌آلات این نقطه آماده‌سازی‌ و پاکسازی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: اداره خدمات شهری منطقه 3 به‌منظور گرامیداشت سالروز مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و پذیرایی و خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران و میهمانانی که از اقصی نقاط کشور به حرم عزیمت می‌کنند با بسیج نیروهای انسانی و با بهره‌گیری از تمامی ماشین آلات شامل جرثقیل و بابکت، تانکر، جدول شوی، خودروی جارو کشی، خاور، نیسان کفی، واترجت و... در این پهنه مستقر شده است.

وی شست و شو و پاکسازی جداول و مبلمان‌های شهری را بخش دیگری از اقدامات این منطقه عنوان کرد و افزود: اداره زیباسازی منطقه به‌منظور رفاه حال زائران اقدام به شست‌وشوی آلاچیق‌ها، نیمکت‌ها، سطل‌های زباله، شیرهای آبخوری و تابلوهای شناسایی اطراف حرم کرده است. مددی در ادامه از نصب داربستی به مساحت 2500 متر مربع در این پهنه خبر داد و تصریح کرد: ایستگاه صلواتی و فرهنگی این منطقه نیز در روز 14 خرداد در مجاورت حرم برگزار می‌شود و علاوه بر پذیرایی از زائران شرکت‌کننده در بیست و سومین سالروز ارتحال امام(ره)، برنامه‌های مختلفی برای این ایام پیش‌بینی شده است.

کد خبر 172758
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز