همشهری آنلاین: رئیس جمهور دیدگاه‌ها و نظرات سیاسی جمهوری اسلامی ایران را به صورت شفاف در دوازدهمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای بیان خواهد کرد.

علی اکبر صالحی سه شنبه شب و لحظاتی پس از ورود احمدی نژاد به پکن در جمع خبرنگاران، سازمان همکاری شانگهای را یک مجمع مهم همکاری منطقه ای دانست و گفت: بحث و موضوع سخنرانی احمدی نژاد در اجلاس پکن درباره مدیریت جاری در جهان امروز خواهد بود که می بینیم سلطه استکبار هنوز در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی ادامه دارد.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ما بنا داریم این سلطه را به چالش بکشیم.

وی یکی از ویژگی های اجلاس شانگهای را نشست ها و ملاقات های دو و چند جانبه دانست و افزود: رییس جمهوری ملاقات های متعددی با سران کشورهای شرکت کننده از جمله 'ولادیمیر پوتین' خواهد داشت.

صالحی گفت: در این دیدارها درباره سیاست و امنیت منطقه، تحولات جهانی، بیداری اسلامی و مسایل اقتصادی بین المللی به خصوص نوسان قیمت دلار و یورو دیدگاهای خود را مطرح خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: بعد از اجلاس شانگهای، به دعوت ' هو جین تائو' ، رییس جمهوری اسلامی ایران یک سفر و دیدار دوجانبه در چین خواهد داشت.

وی افزود: سران ایران و چین در این دیدار به طور مفصل درباره ابعاد اقتصادی، تجاری و سیاسی روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در این ملاقات همچنین چند سند همکاری بین ایران و چین به امضا خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، احمدی نژاد سه‌شنبه شب در راس هیاتی عالی رتبه وارد پکن شد.رییس جمهوری را در سفر به چین، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، سیدشمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی، مهدی غضنفری وزیر صنعت ،معدن و تجارت، مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد، حمید بقایی معاون اجرایی رییس جمهوری، رستم قاسمی وزیر نفت، محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی و حمید فاضلی رییس سازمان هوا فضا همراهی می کنند.

کد خبر 173179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز