چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: ماکارونی، بستنی و کنسرو در کورس افزایش قیمت‌ها قرار گرفته‌اند.

مسئولان تنظیم بازار در حالی از مقابله با موج گرانی خبر می‌دهند که در تازه‌ترین اقدامات پس از افزایش30 درصدی نرخ آرد و نان، تولید‌کنندگان ماکارونی از توافق با سازمان حمایت برای افزایش18 درصدی قیمت انواع ماکارونی خبر می‌دهند.

از سوی دیگر رئیس اتحادیه صنف بستنی، آبمیوه و کافی‌شاپ اعلام کرده است، قیمت بستنی‌ در هر کیلو بین 500 تا 600 تومان افزایش یافته است که این میزان افزایش در بستنی‌ها متفاوت است. دبیر سندیکای صنایع کنسرو نیز از ارائه پیشنهاد این سندیکا به سازمان حمایت برای افزایش قیمت 15 تا 25 درصدی محصولات کنسروی خبر داده و اعلام کرده است، در صنعت کنسرو‌‌سازی بیش از 100 نوع کالا تولید می‌شود و طی ماه‌های اخیر با افزایش قیمت مواداولیه روبه‌رو بوده‌ایم.

محمد میر رضوی با بیان اینکه طی سال‌جاری قیمت انواع گوشت گوساله و گوسفند با رشد 60 درصدی همراه بوده و علاوه بر این، قیمت حبوبات 40 درصد و قیمت روغن نیز 25 درصد افزایش یافته است به فارس گفت: قیمت تمام شده محصولات کنسروی حدود25 درصد افزایش یافته اما متأسفانه سازمان حمایت فقط اجازه رشد10 درصدی را در مورد قیمت محصولات کنسروی صادر کرده است.

بخشنامه مشترک مقابله با گرانی

اما در تازه‌ترین اقدامات برای مقابله با گرانی بی‌رویه کالاهای مصرفی و اقلام خوراکی سازمان حمایت بخشنامه تشدید بازرسی بر اقلام ضروری و پر مصرف مردم را با مشارکت سازمان تعزیرات حکومتی ابلاغ کرده است.براساس این بخشنامه که به تمام سازمان‌های ذی‌ربط در سراسر کشور ارسال شده، گشت‌های مشترک سازمان‌ حمایت، تعزیرات حکومتی و سازمان استاندارد تشکیل و موظف شده‌اند تا با بازرسی‌های سرزده از واحدهای صنفی و تولیدی سراسر کشور موضوعات مربوط به حقوق مصرف‌کننده را بررسی کرده و موضوع کم‌فروشی را به‌طور ویژه مدنظر داشته باشند.

کد خبر 174029
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز