جمعه ۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی جدید که مجموع وزن انسان‌های بزرگسال را در حد 287 میلیون تن محاسبه کرده است، نشان می‌دهد که انسان‌ها 17 میلیون تن اضافه وزن دارند.

obesity

به گزارش لایو ساینس این میزان وزن اضافی معادل وزن 170 ناو نظامی هواپیمابر است. یا مانند اینکه 242 میلیون فرد اضافی با توده بدنی متوسط بر روی سیاره زمین زندگی کنند.

این محاسبه صرفا تلاشی برای هشدار دادن به انسان‌ها در مورد وزن‌شان نیست؛ به گفته پژوهشگران اروپایی که این بررسی را انجام داده‌اند، توجه به وزن جمعی انسان‌ها ممکن است باعث شود درک بهتری از اثرات رشد جمعیت بر منابع کره زمین ایجاد شود.

این پژوهشگران در مقاله‌ای در شماره 17 ژوئن نسخه آنلاین جورنال بهداشت عمومی BMC می‌نویسند: "پیش‌بینی‌های سازمان ملل درباره جمعیت جهان بیانگر آن است که تا سال 2050 به جمعیت جهان 2.3 میلیارد نفر افزوده می‌شود. اثرات بوم‌شناختی این شمار فزاینده جمعیت با افزایش توده بدنی میانگین آنها تشدید می‌شود."

more  حساب و کتاب یک جهان کاملا چاق

استدلال این پژوهشگران ساده است. هر چه توده بدنی افراد بیشتر باشد، انرژی بیشتر برای حفظ و به حرکت در آوردن آن لازم است؛ بنابراین هر چه وزن یک فرد بالاتر می‌رود، میزان کالری بیشتری برای ادامه حیات نیازمند است.

به گفته این پژوهشگران بنابراین افزایش شمار تنها عامل تعیین‌کننده میزان تقاضا برای منابع نیست.

این پژوهشگران می‌نویسند: "گرچه انتظار می‌رود بزرگترین افزایش شمار جمعیت جهان در آسیا و آفریقای زیرصحرا رخ دهد، نتایج ما بیانگر ان است که افزایش شمار جمعیت در آمریکا وزن بیشتری را نسبت به افزایش صرف شمار افراد ایجاد خواهد کرد."

آمریکا در صدر 10 کشور با "سنگین‌ترین وزن" قرار می‌گیرد، و 10 کشوری که در رده "سبک‌وزن‌ترین‌ها" قرار می‌گیرند تماما جزء کشورهای آفریقایی و آسیایی هستند.

کد خبر 174712
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز