گروه بورس: مدیر بازار فرابورس اعلام کرد: حقوق سهامداران بانک تات، صالحین و آتی پس از ادغام همچون گذشته محفوظ خواهد ماند اما درصد سهامداران حقیقی و حقوقی این سه بانک متناسب با سرمایه جدید محاسبه خواهد شد.

به گزارش همشهری، براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، بانک تات باید با دو مؤسسه اعتباری صالحین و آتی ادغام شود و بانک جدیدی تاسیس شود که نام آن آینده است. این در حالی است که پیش از این سهام بانک تات در فرابورس ایران با روش بازگشایی نماد عرضه شده بود، حال این پرسش به‌وجود می‌آید که پس از ادغام بانک تات با دو مؤسسه اعتباری صالحین و آتی تکلیف سهامداران بانک تات چه می‌شود؟

آیا باید سهام بانک جدید آینده در فرابورس عرضه شود؟ سهامداران بانک تات برای مبادله سهام این بانک چه باید بکنند؟ امیر هامونی مدیر بازار فرابورس در گفت‌وگو با همشهری به این پرسش‌ها پاسخ داد و اعلام کرد: میزان سهام هریک از سهامداران این سه مؤسسه در بانک جدید آینده محفوظ است و هر سهامداری به هرمیزان که در هر یک از این سه بانک سهم داشته است همچنان از بانک آینده سهم خواهد داشت.

وی افزود: به ‌طور مثال اگر سهامداری 1000 سهم در یکی از این سه مؤسسه داشته باشد به او به همین میزان سهام در بانک آینده اختصاص می‌یابد اما با توجه به اینکه میزان سرمایه بانک جدید افزایش خواهد یافت، درصد سهامداری افراد متفاوت خواهد بود.

هامونی توضیح داد: به‌طور قطع پس‌ از ادغام، میزان سرمایه بانک تغییر خواهد کرد بنابراین هر یک از سهامداران که در بانک قبلی سهم داشته است به همان میزان سهام دریافت خواهد کرد اما با نام بانک آینده.به گفته وی پس از ادغام باید لیست سهامداران هر سه بانک ازسوی بانک آینده ارسال شود تا وضعیت تخصیص سهام به این سهامداران پیگیری شود.

مدیر بازار فرا‌بورس در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است درصورت موافقت‌نکردن مجمع عمومی بانک آینده با عرضه سهام بانک آینده درفرا‌بورس وضع سهام سهامداران با مشکل مواجه شود؟ گفت:شرکت‌های سهامی عام برای عرضه سهامشان در فرابورس یک الزام قانونی دارند و این موضوع از حیطه اختیارات فرابورس خارج است و تمام شرکت‌های سهامی عام براساس قانون باید حداقل سهامشان را در بازار پایه فرابورس عرضه کنند.

درهمین رابطه محمود ترابیان، مدیر روابط عمومی بانک تات هم در گفت‌وگو با همشهری درپاسخ به این پرسش که پس از ادغام بانک وضع سهامداران و مشتریان این بانک و دو مؤسسه چه خواهد شد؟ گفت: برای سهامداران هیچ مشکلی به‌وجود نخواهد آمد و سهامداران و همچنین مشتریان بانک حقوقشان محفوظ خواهد ماند و فقط با عنوان نام جدید بانک آینده فعالیت خواهند کرد.

لغو مجوز سه مؤسسه درصورت تغییر نکردن نام

معاون نظارتی بانک مرکزی هم با اشاره به تاسیس بانک آینده با ادغام بانک تات و دو مؤسسه مالی و اعتباری صالحین و آتی گفت: درصورت تغییر نکردن نام سردر این سه نهاد مالی (تا دیروز عصر) مجوز هر سه آنها لغو می‌شود. ابراهیم درویشی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه بانک جدیدی با ادغام بانک تات و دو مؤسسه مالی و اعتباری صالحین و آتی به نام بانک آینده به ثبت رسیده، گفت:

نام این بانک جدید التاسیس سریعاً باید بر سردر این سه نهاد نصب شود. وی افزود:برای این اقدام مسئولان مربوطه تا دیروز بعدازظهر وقت داشتند تابلوی مؤسسه و بانک را به نام بانک آینده تغییر دهند؛ در‌غیراین صورت مجوز این سه مؤسسه لغو خواهد شد. به گفته وی، تعداد شعب بانک آینده حدود 150 تا 160 شعبه است.

کد خبر 175194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز