گروه شهری: معاون خدمات شهری شهردار تهران از ورود 120خودروی سنگین ویژه آتش‌نشانی به ناوگان خودرویی آتش‌نشانی تهران و نیز افزایش سرانه فضای سبز شهروندان تهرانی به 15مترمربع برای هر فرد تا پایان امسال خبرداد.

مجتبی عبداللهی یکی از سخنران‌های پیش از خطبه‌های نمازجمعه روز گذشته تهران با اشاره به هفتم مهر و روز آتش‌نشانی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت ما در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران وضعیتی مطلوب است. وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرمایند کسی که دسته‌ای از مسلمانان را از خطر سیل، حوادث، آتش سوزی و. . . نجات دهد بهشت بر او واجب می‌شود، گفت: آتش‌نشانی تهران در این راستا 37شهید و 120جانباز را تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی با هدف اصلی نجات جان و اموال انسان‌ها تشکیل شده گفت: یک آتش‌نشان در بحرانی‌ترین و مشکل‌ترین زمان به یاری و کمک حادثه‌‌دیدگان می‌شتابد. عبداللهی با اشاره به‌وجود 16ایستگاه در سازمان آتش‌نشانی تهران در سال 57اظهار کرد: با تلاش و اقدامات انجام گرفته در حال حاضر 95ایستگاه کامل با تجهیزات تخصصی در سطح شهر تهران فعال است که در روزهای آینده این تعداد به 107ایستگاه خواهد رسید.

عبداللهی ادامه داد: با توجه به نیازهای پیش‌بینی‌ شده در نقاط مختلف پایتخت و نیز تأکیدات شهردار تهران این ایستگاه‌ها در سال 92به 120ایستگاه با تمام تجهیزات خواهد رسید.معاون خدمات شهری شهردار تهران همچنین از ورود 120خودروی سنگین تخصصی به ناوگان موتوری سازمان آتش‌نشانی خبرداد و گفت: همچنین در این ایام با هدف رسیدن سریع آتش‌نشانان به محل حادثه و کاهش زمان حضور در محل 140دستگاه موتور سیکلت به ناوگان آتش‌نشانی اضافه خواهد شد. وی کاهش زمان رسیدن به محل حادثه را از اهداف مهم آتش‌نشانی برشمرد و گفت: اگر این ایستگاه‌ها اضافه شوند ما به وضعیت مطلوبی و به همان نرم جهانی که پنج دقیقه است، خواهیم رسید.

کد خبر 186076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز