مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۷
۰ نفر

گروه شهرستان‌ها- محمد خادمی: یکی از پروژه‌های عمرانی مرکزی‌ترین شهر استان مازندران، پل کمربندی شهر آمل است.

احداث پل کمربندی آمل

 این پروژه قرار است جاده هراز را به کمربندی شهر آمل متصل ‌کند‌ اما نکته اینجاست که به‌نظر می‌رسد کار احداث این پل بیش ازحد واقعی طول کشیده و از زمان ‌‌ وعده داده شده برای بهره‌برداری از آن مدت زیادی گذشته است. به همین‌خاطر همچنان خودروهایی که از جاده هراز به کمربندی این شهر و بالعکس رفت‌وآمد می‌کنند باید از کنار پل بگذرند و حسرت عبور از روی آن را بخورند.

نارضایتی شهروندان آملی

رئیس شورای شهر آمل در این باره به خبرنگار ما گفت: این پل نزدیک به شش‌سالی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال اجراست و هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است. علی قاسمی افزود: قرار بر این بود که این پروژه عمرانی در ابتدا به شکل زیرگذر باشد و طرح مطالعاتی آن با برآورد هزینه چندصد میلیونی به پایان رسید اما پس از عملیاتی شدن کار، مسئولان امر متوجه شدند در این مسیر رودخانه عبور می‌کند و به‌احتمال فراوان در زمان وقوع سیل مشکلاتی را برای زیرگذر به‌وجود می‌آورد. وی ادامه داد: بنابراین مسئولان مربوطه شروع به پر کردن حفاری زیرگذر کردند و مجددا کار مطالعاتی پل آغاز شد، حال اینکه چطور طرح مطالعاتی زیرگذر انجام شد ولی توجه به عبور رودخانه نشد جای سؤال دارد زیرا این کار بودجه زیادی را به هدر داد. وی تصریح کرد: به‌دلیل کند بودن اجرای این پروژه عمرانی شهروندان آملی گلایه‌های زیادی دارند زیرا آنها تصور می‌کنند مسئولیت این پروژه با مدیران شهری است.

رئیس شورای شهر آمل در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره اینکه چه مقدار از کار عمرانی این پل مانده و علت این تأخیر در بهره‌برداری چیست؟ گفت: چون این پروژه از سوی وزارت راه‌ و شهرسازی به اجرا در می‌آید علت تأخیر آن را نمی‌دانیم اما اصل کار تا حدودی تمام‌شده و اگر به شکل ضربتی کار پیش برود تا دو‌ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. این عضو شورای شهر آمل یادآور شد: فرماندار شهرستان آمل نیز چندی پیش از وضعیت موجود این پروژه ابراز نارضایتی کرده بود.

مسئولیت با وزارت راه

عضو کمیسیون برنامه‌ریزی، نظارت و مشارکت‌های مردمی شورای شهر آمل نیز در این‌باره گفت: اعضای شورای شهر آمل در جریان ریزکار پروژه عمرانی پل کمربندی شهر آمل نیستند چراکه این پروژه زیرنظر وزارت راه و شهرسازی درحال اجراست.

علیرضا یوسفی، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آمل اما در این خصوص گفت: این پروژه در حوزه فعالیت اداره‌کل راه و شهرسازی شهرستان آمل نیست و فقط نیروهای وزارت راه و شهرسازی در این پروژه مشغول به‌کار هستند. به‌هرحال در سال‌های گذشته از سوی مسئولان استان مازندران وعده افتتاح این پروژه را در زمان‌های گوناگون اعلام کرده‌اند اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. این درصورتی است که پل روگذر ولیعصر‌(عج) شهر ساری در مرکز استان مازندران به طول 800 متر یکساله اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کد خبر 189432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز