به گزارش سما ، حسن صفاری افزود: از ابتدای نصب سیستم های مکانیزه در شهرداری تهران ، فیش های صادر شده پس از وصول در شعب بانک ها به تفکیک شماره حساب مربوطه ، طی اسناد داخلی بانک « شیفریه» به بانک مادر ارسال که پس از ثبت در حساب های مختلف شهرداری در کیسه های بزرگ برای تفکیک و پاسخ در سیستم درآمد و مالی، به اداره کل درآمد ارسال می شد.
وی با اشاره به مزایایی که روش مکانیزه ورود اطلاعات وصولی برای شهروندان خواهد داشت ، گفت: با این روش پاسخگویی و صدور مفاصا حساب های شهروندان از حدود 100 روز به یک تا حداکثر دو روز کاهش می یابد و از بسیاری از خطاهای انسانی و تکرار ثبت وصولی ها جلوگیری خواهد شد.
صفاری در ادامه افزود: کاهش سفرهای درون شهری ، جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان ، امکان پرداخت قبوض عوارض عوارض از طریق بانک های مختلف ، سهولت در خدمات رسانی به مؤدیان از طریق دفاتر خدمات دولت الکترونیک و ایجاد بستر مناسب برای پرداخت الکترونیکی عوارض از طریق اینترنت و post-ATM در آینده نزدیک از جمله مزایایی است که اجرای این روش خواهد داشت.
مدیرکل درآمد شهرداری تهران با تاکید بر بهینه سازی عملیات بانکی با استفاده از این روش ، به مزایای این طرح در شهرداری اشاره کرد و افزود: با اجرای این روش، بالغ بر 4 میلیون برگه وصولی به صورت دستی و پانچ شیفریه حذف می شود و مغایرت های موجود در ترازهای مالی مناطق نیز کاهش خواهد یافت.
وی گفت: جلوگیری از احتمال اشتباه در انتقال وجوه شهرداری به حساب سایر مشتریان بانک ، تشخیص و رفع مغایرت آمار ادارات درآمد و حسابداری مناطق ، دسترسی مدیریت ارشد شهرداری به گزارش های منابع درآمدی در حداقل زمان ، پیشگیری از جعل فیشهای رویتی بانکی و تسهیل و تسریع در پیگیری مغایرت های احتمالی بانکی از دیگر مزایایی است که اجرای این روش خواهد داشت.
صفاری تاکید کرد: همچنین بسیاری از منابع انسانی که در بخش پانچ شیفریه در هر منطقه و اداره کل درآمد مشغول به فعالیت هستند حذف خواهد شد و مغایرت آمار ادارههای درآمد و حسابداری مناطق برطرف خواهد شد.