همشهری آنلاین: مراسم معرفی سرپرست جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که 7 ماه مانده به پایان دولت دهم صورت گرفت، در حالی عنوان مراسم «تودیع رضا تقی‌پور و معارفه علی نیکزاد» را به خود گرفته بود که این برنامه بدون حضور تقی‌پور وزیر برکنار شده ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

رحیمی - نیکزاد

به گزارش همشهری آنلاین، برکناری رضا تقی‌پور از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 7 ماه مانده به پایان دولت دهم انجام شده و بر اساس حکم صادر شده از سوی محمود احمدی‌نژاد از یکشنبه 19 آذر ماه به مدت سه ماه علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی سکان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز در دست می‌گیرد.

مراسم معارفه سرپرست جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور و علی نیکزاد در حالی در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد که معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد که تقی‌پور به دلیل آنچه که مشکل پزشکی اعلام شده در مراسم حضور پیدا نکرده است.

محمود احمدی‌نژاد هفته گذشته رضا تقی‌پور وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات را از سمت خود برکنار کرد؛ هر چند که علت این برکناری، مصوبه مجلس برای ادغام وزارت راه و شهرسازی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان شده است. این در حالیست که رمضان‌علی سبحانی‌فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تازگی در واکنش به برکناری وزیر ارتباطات و انتخاب وزیر راه و شهرسازی به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات، گفته است: ادغام وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت راه و شهرسازی در مجلس هشتم مورد مخالفت قرار گرفته و آیا بهتر نیست که شما به جای این اقدامات اجرای مصوبات سفرهای استانی را پیگیری کنید.

این گزارش می‌افزاید: با وجود اینکه معاون اول رئیس جمهور، مشکل پزشکی را دلیل عدم حضور تقی پور در این مراسم عنوان کرد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه «در این دولت هر وزیری با احترام می‌آید اما زمانی که می‌خواهد برود اخم تمام وجودش را می‌گیرد» به نحوی سعی کرد از احوال تقی پور پس از برکناری بگوید؛ رحیمی در عین حال اذعان داشت که حضور در این مراسم به واسطه ارادت به تقی پور، برای خودش نیز سخت بوده است.

به هر ترتیب، نیکزاد معرفی شد اما معرفی سرپرست جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بهانه‌ای شد تا رحیمی از واگذاری بخشی از ارتباطات به بخش خصوصی ابراز پشیمانی کند و نیکزاد هم آب پاکی را بر دست متقاضیان وام‌های چند صد میلیارد تومانی بریزد.

مشروح آنچه در جلسه معارفه سرپرست جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شده در جدول آمده است:

اظهارنظر کننده

جزئیات اظهارات

شریف‌زاده
معاون پشتیبانی، مدیریت و هماهنگی وزارت ارتباطات
(منبع : فارس)

* {به نیابت از اعضای شورای معاونین وزارتخانه} موفقیت‌های عدیده و چشمگیر دکتر تقی پور در طول تصدی وزارت بر دوست و دشمن پوشیده نیست و به دلیل این تلاش‌ها دو بار در لیست تحریم اتحادیه اروپا و آمریکا قرار گرفت.

علی نیکزاد
سرپرست جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
(منبع : مهر)

* پروژه‌های قبلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ادامه می‌دهیم. ارتقاء ترانزیت بین‌المللی ترافیک اینترنتی و تبدیل ایران به هاب منطقه در حوزه ارتباطات، همچنین کمک به ارتقاء دفاع سایبری، شبکه ملی اطلاعات، ایمیل بومی، بومی سازی سیستم عامل، موتور جستجوی بومی و پروژه‌‌هایی از این دست با استفاده از منابع و منافع بخش خصوصی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

* در توسعه پست بانک برنامه‌های بسیاری داریم و به صورت قاطع می‌گوییم که اجازه اعطای وام چند صد میلیارد تومانی به بعضی‌ها نخواهیم داد چرا که باید فرهنگ قرض‌الحسنه و وام خورد را برای روستائیان در پست بانک نهادینه کنیم.

محمدرضا رحیمی
معاون اول رئیس جمهور
(منبع : مهر و فارس)

* حاضر شدن در چنین مجلسی بسیار دشوار بود. جدایی از یکی از برادرانی که با او انس و الفت بسیاری داشتیم قدری دشوار است ولی باید توجه داشته باشیم تودیع در جمهوری اسلامی به معنای وداع نیست.

* بخش ارتباطات را که یکی از کارسازترین و پردرآمدترین بخش های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود به توصیه آقایان فروختیم رفت. نوش جانشان. اما ای کاش این کار را نمی‌کردیم.

* در این دولت هر وزیری با احترام می آید اما زمانی که می خواهد برود اخم تمام وجودش را می گیرد اما نباید این طور بود باید خندید و دارای خوی عظیمی بود چرا که نشستن بر این مسند مثل کارهای خداست یک زمانی می دهد و یک زمانی می گیرد پس باید خوش بود. برای مثال اگر راه و مسکن و ارتباطات را یکجا از آقای نیکزاد بگیرند نباید اخم کند. حتی این بلا اگر سر من بیاید نیز ان شاء الله خواهم خندید.

* کسالت آقای تقی پور دلیل نیامدن ایشان عنوان شده است. ما قدردان تقی پور هستیم و اگر نباشیم ناسپاسی کرده‌ایم و اتفاقی که افتاده است تنها به خاطر ادغام بوده و تکلیفی است که مجلس برای دولت داشته است. دولت تا جایی که توانسته است وزارتخانه‌ها را فشرده و انشاءالله اگر تکلیف کوچک سازی و ادغام را بردارد ما راحت‌تریم و این وزارتخانه را حفظ می‌کنیم.

* چنانچه قرار باشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ماندگار باشد وزیری از جنس تقی پور و از همین نخبگان وزارتخانه به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی رئیس جمهور انتخاب خواهد شد.

به گزارش فارس، پس از صحبت معاون اول رئیس جمهور، یک روحانی کارمند وزارت ارتباطات که به گفته خودش 12 سال با این وزارتخانه همکاری داشته است، این سوال را مطرح کرد که «آیا در این وزارتخانه شخص مناسبی برای سرپرست وزارتخانه وجود نداشت؟»، رحیمی نیز در پاسخ به این سوال گفت: موضوع برکناری آقای تقی‌پور و سرپرستی آقای نیکزاد بحث ادغام است؛ چون بنا است وزارت ارتباطات با وزارت راه و شهرسازی ادغام شود، مسئولیت وزارت نیز با آقای نیکزاد خواهد بود و اگر مجلس ادغام را نپذیرفت، وزیر بعد از آقای نیکزاد از جنس وزارت ارتباطات از جنس آقای تقی‌پور خواهد بود.

کد خبر 193825
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز