یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: با توجه به این‌که براساس برنامه تصویب شده قرار است از اول خرداد ماه استفاده از کارت سوخت با آغاز سهمیه بندی در جایگاه‌های عرضه بنزین اجباری شود و هنوز برخی از دارندگان خودرو هنوز کارت دریافت نکرده‌اند دارندگان خودرو نگرانند که در این شرایط چه رخ خواهد داد.

برای آگاهی از این مسئله و وضعیت توزیع کارت سوخت تا کنون با محمد ناصری سخنگوی ستاد کارت هوشمند سوخت گفت وگو کرده ایم.

  • در صورتی که صاحبان خودرو کارت سوخت خود را در موعد مقرر دریافت نکنند سرنوشت آنان چه می‌شود؟

برنامه ریزی و بررسی پیشنهاد‌هایی که امکان دسترسی صاحبان خودرو را در صورت آغاز سهمیه بندی به بنزین فراهم می‌کند آغاز شده و با نهایی شدن جزئیات آن اعلام خواهد شد تا کسانی که کارت سوخت خودرو خود را دریافت نکرده‌اند در صورت آغاز سهمیه بندی امکان دریافت سوخت را تا تحویل کارت داشته باشند.

  • با برنامه ریزی‌های انجام شده و تسهیلات ارائه شده کار توزیع در حال حاضر در چه شرایطی است؟

در حال حاضر توزیع ادامه دارد و برخی مراکز پستی به رغم اینکه در طول شبانه روز و بصورت 24 ساعته به تحویل کارت می‌پردازند در برخی ساعت‌های روز با ترکم جمعیت مواجه هستند و بهتر است که برای تحویل کارت پس از تماس با شماره‌های تلفنی که از سوی پست برای پیگیری کارت در اختیار هموطنان است برای مراجعه به مراکز پستی برنامه ریزی و در ساعت‌هایی مراجعه کنند که تراکم جمعیت کمتر است و  وقتشان کمتر تلف شود.

با تسهیلات جدید سرعت توزیع بیشتر شده است و پست میزان بیشتری کارت در طول روز توزیع می‌کند و صاحبان خودرو با مراجعه به پایگاه اینترنتی و تلفن‌های اعلام شده اطلاعات لازم را دریافت و امکان پیگیری کارت خود را دارند.

  • از زمان آغاز توزیع سوخت در مراکز عرضه با کارت که در برخی جایگاه‌های عرضه سوخت آغاز شده آیا مشکل خاصی مشاهده شده است؟

مشکل خاص فنی و اجرایی وجود ندارد تنها مشاهده شده که برخی از صاحبان خودرو به دلیل عادت نداشتن به استفاده از کارت پس از سوخت گیری کارت را در محل جا گذاشته و از جایگاه خارج می‌شوند و این امر برای جایگاه‌ها و صاحبان خودرو در روزهای اخیر مشکلاتی را فراهم کرده است.

دارندگان خودرو پس از سوخت گیری باید پس از برداشت کارت از محل مخصوص جایگاه را ترک کنند. علاوه براین دیده شده که برخی دارندگان کارت پس از فروش خودرو از تحویل کارت خود به مالک جدید خود داری می‌کنند لذا  با توجه به اینکه کارت مخصوص خودرو صادر شده است و نام و مشخصات افراد تنها برای شناسایی مالک است باید توجه کنند که کارت هنگام فروش باید به صاحب جدید خودرو تحویل شود.

  • وضعیت توزیع کارت سوخت موتورسیکلت‌ها چگونه است؟

دارندگان موتور در سال گذشته که با  فراخوان نخست ثبت نام کرده‌اند باید به چهار نقطه‌ای که اعلام شده است و شامل افسریه جنب شورای حل اختلاف، بزرگراه بسیج جنب پارک بسیج، خیابان شهید رجایی جنب پمپ بنزین و تهران پارس جنب دادسرای رسالت مراجعه کنند.

علاوه براین افرادی‌که تازه قصد ثبت نام دارند نیز براساس برنامه رایانه‌ای محل توزیع کارت خود را انتخاب خواهند کرد.

کد خبر 20782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز