جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

همایش خاک, محیط زیست و توسعه پایدار 17 و 18 آبان ماه جاری توسط پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار می‌‏شود.

به گزارش خبرگزاری شهر, با توجه به رشد روزافزون جمعیت و افزایش تقاضا برای مواد غذایی و نیز تشدید آلودگی‌‏های محیط زیست سهم سرانه اراضی قابل بهره‌‏برداری رو به کاهش بوده و از سوی دیگر ورود انواع آلاینده‌‏ها به محیط زیست روندی هشداردهنده را در پی دارد.

بنا براین گزارش, خاک به عنوان صافی کارآمد فیزیکی, شیمیایی و بیولوژیکی با بهره‌‏گیری از فرایندهای زیستی توان تجزیه برخی از آلاینده‌‏ها را داشته و ظرفیت خودپالایی نامحدودی ندارد ،بنابراین با توجه به اهمیت و جایگاه خاک در محیط زیست و توسعه پایدار کشور, همایش خاک, محیط زیست و توسعه پایدار با هدف برداشتن آلودگی‌‏های محیط زیست به عنوان سد راه توسعه پایدار برگزار می‌‏شود.

براساس این گزارش؛ محورهای این همایش, آلودگی و کیفیت خاک, خاک و منابع آلاینده, خاک و آلودگی منابع آب و هوا, فناوری‌‏های نوین پیشگیری, پایش و حذف آلودگی خاک, خاک و مکانیابی دفن پسماندها, مدیریت پایدار خاک و محیط زیست, خاک و آمایش سرزمین و خاک, کیفیت مواد غذایی و سلامت جامعه است.

کد خبر 2082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز