مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به همکاری نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و همچنین افزایش هزینه‌ها به واسطه رشد قیمت مصالح گفت: خالی‌گذاشتن دست سازنده‌ها از وام‌‌های نوسازی موجب شده تا تمایل مالکان بافت‌فرسوده به تخریب و نوسازی، به شدت افت کند.

ساختمان

به گزارش همشهری آنلاین، جعفری با بیان این مطلب گفت: به‌خاطر آنچه «خالی‌گذاشتن دست سازنده‌ها از وام‌نوسازی» عنوان می‌شود، تمایل مالکان بافت‌فرسوده به تخریب و نوسازی، به شدت افت کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین اعتراض و گلایه‌های شهروندان در دفا‌تر خدمات نوسازی، نپرداختن وام نوسازی از سوی بانک‌ها است که باعث نیمه‌کاره ماندن عملیات تخریب و نوسازی خانه‌ها در برخی مناطق شده است.

جعفری تصریح کرد: گذشته از شوک ناشی از فقر تسهیلات بانکی در بازار مسکن، قیمت تمام‌شده ساخت نیز افزایش یافته و هزینه ساخت‌وساز را بالا برده است وهمچنین تورم در سطح جامعه، مسکن را از اولویت اول مردم خارج کرده و باعث شده نوسازی بافت‌فرسوده که در سال‌های اخیر توسط خود مالکان و با نیت مصرفی انجام می‌شد، هم‌اکنون در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد که این تغییر فاز به نفع بافت‌فرسوده نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه با اعتراضات زیادی از سوی مردم برای به نتیجه نرسیدن پرونده‌هایشان در دفا‌تر خدمات نوسازی مواجه هستیم، اظهار کرد: در کنار این موارد، بوروکراسی اداری و پرداخت نشدن وام‌ها، افزایش قیمت ساخت مسکن و عدم تحقق تسهیلات ارزان قیمت به واسطه سیاست‌های اقتصادی از شوک‌های وارد شده به به بازار مسکن است که هر کدام باعث شده است تا بحث جریان تخریب و نوسازی با یک سکته مواجه شود.

کد خبر 210643
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز