سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارکنان و کارگران پست انگلیس بار دیگر در اعتراض به سیاست حذف مشاغل دولتی و روند تعطیلی‌ دفاتر پستی، اعتصاب کردند.

انگلیس

به گزارش شبکه پرس تی وی، این اعتصاب نیم‌روزه، به درخواست «اتحادیه کارگران مخابرات» (CWU) در شعبه‌های پستی مناطق سافوک Suffolk و اسکس Essex برگزار شد.

کارفرمایان اداره پست در انگلیس قصد دارند هفتاد و شش مرکز پستی که بیست درصد از این شبکه به شمار می‌آید را تعطیل و یا امتیاز آن را به گروه‌های خصوصی واگذار کنند.

این درحالی است که «اتحادیه کارگران مخابرات» (CWU) با این تصمیم مخالفت کرده و درباره تاثیر منفی آن بر بیش از هشت‌صد شغل، هشدار داده است.

اتحادیه کارگران مخابرات می‌گوید، این طرح کاملا «غیرعادلانه» است، چرا که کارکنان اداره پست، از سال ۲۰۱۱ میلادی با عدم تغییر پرداخت‌ها مواجه بوده‌اند و حالا ممکن است با امضای طرح‌ها و بسته شدن دفاتر، با پرداخت‌های یک‌جا «تطمیع» ‌شوند.

تیم پاولین، نماینده اتحادیه کارگران مخابرات در شرق انگلیس درباره هدف اعتصاب اخیر کارگران پست گفت: «ما با برگزاری اعتصاب که در حمایت از یک پیشنهاد پرداخت و نیز در اعتراض به ادغام یا تعطیلی دفاتر صورت می‌گیرد، رویکردی دوجانبه اتخاذ کرده‌ایم.»

اتحادیه کارگران مخابرات، در هفته‌های اخیر، در تلاش برای اعمال فشار بر دولت برای بازنگری در طرح‌های خود مبنی بر تسهیم ۷۶ دفتر پستی با خرده‌کاران «مناسب»، فعالیت صنعتی بیش از ۳۷۳ اداره پستی را سازماندهی کرده است.

هزاران تن از کارکنان اداره پست انگلیس همچنین چندی پیش در همین ماه (آوریل ۲۰۱۳)، در اعتراض به حذف مشاغل و مناقشه بر سر حقوق و دستمزد و روند تعطیلی‌ دفاتر، اعتصاب یک روزه برپا کردند.

اتحادیه کارگران مخابرات ضمن مخالفت شدید با این طرح، برای حفظ مشاغل و خدمات تلاش می‌کند و تضمین افزایش پرداخت منصفانه کارکنانی را که به گفته آن از آوریل ۲۰۱۱ میلادی افزایش حقوق نداشته‌اند، خواستار است.

این اتحادیه با بیان این که سیاست «دگرگونی» اداره پست را تحلیل کرده است، می‌گوید، کاهش هزینه، هشتاد درصد از این طرح‌ها را در بر می‌گیرد تا به اهداف دولت جامه عمل بپوشاند، در حالی که بیش از هزار و دویست شغل را در معرض خطر حذف قرار می‌دهد.

کد خبر 211840
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز