همشهری آنلاین: مدیر رادیو قرآن با اشاره به ضرورت تخصصی‌تر شدن عملکرد مؤسسات قرآنی، اظهار کرد: لازم است تا نقشه‌ای جامع توسط رادیو قرآن برای روند فعالیت‌های کیفی مؤسسات قرآنی طراحی و وظایف هر یک از این مراکز قرآنی نسبت به موقعیت جغرافیای آن مرکز تعریف شود.

قرآن

محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با بیان این مطلب که در بخش رویدادهای قرآنی رادیو قرآن، عملکرد و نحوه فعالیت مؤسسات قرآنی ـ مردمی اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: با توجه به گستره فعالیت مؤسسات قرآنی در حوزه قرآن، رادیو قرآن توانسته بخش اعظمی از عملکرد این دست از مراکز قرآنی را اطلاع‌رسانی کند.

ارائه توانمندی‌های مؤسسات قرآنی در رادیو قرآن

این کارشناس قرآنی به نحوه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن از برنامه‌های مؤسسات قرآنی ـ مردمی اشاره و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی رادیو قرآن هر روز ساعت 14:30 در بخش رویدادهای قرآنی در زمینه توانمندی‌های مؤسسات قرآنی در راستای تعلیم و تربیت مستعدان قرآنی انجام می‌شود.

وی ضمن بیان مطلب فوق تأکید کرد: همچنین یک روز در ایام هفته به خدمات مؤسسات قرآنی ـ مردمی و میزان تخصص هر یک از این مراکز قرآنی در بخش رویدادهای قرآنی رادیو قرآن ارائه می‌شود.

مدیر رادیو قرآن در رابطه با این مطلب که آیا رادیو قرآن تا به حال طرح‌های تشویقی برای مؤسسات قرآنی ـ مردمی اختصاص داده است، مطرح کرد: قاعدتاً فعالیت عمده رسانه، ارائه پیام‌ها، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مخاطبان است که رادیو قرآن در جایگاه خودش به تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی و مطالب قرآنی می‌پردازد؛ بهترین تشویقی که رادیو قرآن برای مؤسسات قرآنی ـ مردمی اتخاذ کرده، ارائه گزارش عملکرد قابل قبول و سطح کیفی و کمی این دست از مراکز قرآنی بوده است.

وی ضمن بیان مطلب فوق، هدف از تحقق تشویقات مکرر برای مؤسسات قرآنی توسط رادیو قرآن را ارتقای دیگر مؤسسات قرآنی دانست و افزود: اگر رادیو قرآن برخی از مؤسسات قرآنی برتر کشور را به صورت عمومی به مردم جامعه معرفی کند، بالطبع زمینه تشویق و ارتقای سطح فعالیت مؤسسات قرآنی متوسط و ضعیف فراهم خواهد شد.

تشویق و ارتقای سطح فعالیت مؤسسات قرآنی توسط رادیو قرآن

این مسئول گفت: باید زمینه‌ای برای روند فعلی مؤسسات قرآنی فراهم شود تا هر یک از این مراکز قرآنی طبق برنامه‌ریزی‌های سازنده، ارتقا یابند؛ بدین منظور موجب بازخورد مثبت از سوی مخاطبان و در نهایت اطلاع‌رسانی از سوی رادیو قرآن خواهد شد.

مدیر رادیو قرآن در ادامه در رابطه با معرفی مربیان و خادمان قرآن از سوی رادیو قرآن گفت: گاهی اوقات توسط گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن به معرفی خادمان و مربیان قرآن پرداخته می‌شود که هدف از این عملکرد، فراهم کردن بستر تبلیغی برای جذب جوانان به قرآن و مأنوس شدن با آیات قرآن و اهل‌بیت(ع) و همچنین تشویق فعالان قرآنی کشور است.

معرفی مربیان و خادمان قرآن از سوی رادیو قرآن؛ بستر تبلیغی جهت جذب جوانان به قرآن

محمدزاده در رابطه با این مطلب که رادیو قرآن در آینده چه طرح‌ها و چه پیشنهاداتی را در این زمینه در دستور کار خود دارد، بیان کرد: لازم است تا نقشه‌ای جامع توسط رادیو قرآن برای روند فعالیت‌های کیفی مؤسسات قرآنی طراحی و وظایف هر یک از این مراکز قرآنی نسبت به موقعیت جغرافیای آن مرکز تعریف شود.

این کارشناس قرآنی در پایان یادآور شد: مؤسسات قرآنی یکی از بخش‌های مؤثر جامعه قرآنی به‌شمار می‌روند که باید طرح‌هایی که برای روند بهتر این دست از مراکز قرآنی طراحی می‌شود، تخصصی و چشم‌انداز 5 سال آینده را در بر داشته باشد تا در نهایت به جامعه هدف دست یابیم.

کد خبر 213617
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز