در همین رابطه یک کارشناس صنعت گردشگری دیروز در گفتوگو با مهر از نامزدهای انتخاباتی پرسیده است که برای ارتقای سهم بازار ایران در عرصه تجارت بینالملل با تأکید بر توسعه استراتژی گردشگری، چه سیاستهایی دارند و چگونه میخواهند سیاست و برنامههای خود را در حوزه گردشگری اجرایی کنند؟
به گفته شفیع زاده، بزرگترین مشکلی که کاندیداها مطرح میکنند، مشکل اقتصادی است چون آنها باید فرمولهایی را ارائه کنند که با آن بر مشکلات اقتصادی و تورم غلبه کرده یا مدلی ارائه کنند که بازار اشتغال را به تعادل برسانند.
وی با بیان اینکه گردشگری و توسعه فعالیتهای مرتبط با آن بالاترین پتانسیل را برای ایجاد اشتغال در کشور دارد گفت: بهنظر میرسد گردشگری نزد کاندیداها جز در یکی دو مورد، چندان مورد اعتنا نیست و یک برنامه منسجم و دارای چارچوب از کاندیداها دراینباره ندیدیم این درحالی است که سرعت ایجاد شغل در صنعت گردشگری، از سایر صنایع و بخشهای اقتصادی دیگر بیشتر است.