گروه حوادث: مرد پرده فروش که به‌عنوان مظنون اصلی پرونده زن جوان دستگیر شده بود، راز این جنایت هولناک را فاش کرد.

حوادث دستگیری

این مرد بعد از قتل زن جوان، جسد مثله شده او را در نقاط مختلف تهران رها کرده بود.صبح ششم فروردین‌ماه سال‌جاری کارگران شهرداری در خیابان مولوی تهران و درست روبه‌روی بازار پرده فروشان متوجه یک بسته پلاستیکی مشکی رنگ مرموز شدند که دورتادورش نوارچسب پیچیده شده بود.

آنها وقتی بسته را باز کردند، قسمتی از جسد یک زن را دیدند که داخل کیسه پلاستیکی بود و ماجرا را به پلیس خبر دادند. مأموران کلانتری مولوی به سرعت در محل حاضر شدند و با گزارش ماجرا به قاضی رسولی، بازپرس ویژه قتل تهران تحقیقات برای کشف راز این جنایت شروع شد. آنچه مسلم بود قربانی زنی در حدود 20تا 25ساله بود که به طرز مرموزی از پای درآمده و جسدش مثله شده بود. بعد از انجام تحقیقات اولیه جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات برای افشای معمای این جنایت خاموش آغاز شد.

تکه کاغذ خون آلود

کارآگاهان اداره دهم آگاهی در نخستین مرحله از تحقیقات به محل حادثه رفتند و به جست و جو در آن حوالی پرداختند. آنها به‌دنبال بقایای جسد زن جوان، به محل بازیافت زباله در منطقه 12تهران رفتند و با همکاری عوامل شهرداری موفق به کشف بسته مشکی رنگ مشابهی شدند که با نوار چسب بسته بندی شده بود. مأموران بعد از بازرسی آن با لباس خون آلود زنانه‌ای روبه‌رو شدند که نشان می‌داد متعلق به جسد بوده است. در داخل لباس‌ها تکه کاغذ خون آلودی کشف شد که روی آن 2شماره تلفن نوشته شده بود. کارآگاهان به بررسی این شماره تلفن‌ها پرداختند و متوجه شدند آنها متعلق به زن و شوهر جوانی است که روز پیش از کشف جسد، برای خرید به بازار پرده فروشان در خیابان مولوی رفته بودند و اقدام به خرید پرده و سفارش دوخت آن در یکی از مغازه‌ها کرده بودند.

کارآگاهان در مرحله بعد به تحقیق از این زوج پرداختند تا سرنخی درخصوص جنایت کشف کنند. مرد جوان (صاحب یکی از شماره تلفن‌ها) پس از مشاهده کاغذ خون آلود به کارآگاهان گفت: عصر پنجم فروردین‌ماه سال‌جاری، به همراه همسرم برای خرید پرده به بازار پرده فروشان رفتیم.

پس از انتخاب پرده، از فروشنده مغازه درخواست کردیم که پس از دوختن و آماده شدن پرده‌ها با ما تماس بگیرد و به‌خاطر همین وی تکه کاغذی از سررسیدی که در اختیار داشت جدا کرد و شماره تماس خودم و همسرم را در این تکه کاغذ نوشت تا زمانی که پرده‌ها آماده شد به ما اطلاع دهد. وی افزود: فروشنده مغازه به ما گفت که روز بعد برای تحویل گرفتن پرده به مغازه برویم اما فردای آن روز وقتی به آنجا رفتم با در بسته مغازه روبه‌رو شدم. برای همین با موبایل فروشنده تماس گرفتم اما خاموش بود. با این حال چند روز بعد بالاخره متوجه شدیم فروشنده مغازه‌اش را باز کرده و زمانی که برای تحویل گرفتن پرده به آنجا رفتیم، متوجه شدیم که جسد زنی در آن حوالی پیدا شده است. حالا هم مطمئن هستم تکه کاغذی که در لباس‌های مقتول پیدا شده، همان تکه کاغذی بوده که صاحب مغازه شماره تلفن من و همسرم را روی آن نوشته‌بود.

دستگیری پرده فروش

با به‌دست آمدن این اطلاعات، مرد پرده فروش به‌عنوان مظنون اصلی جنایت بازداشت شد. وی وقتی در جریان پیدا شدن تکه کاغذ خون‌آلود در لباس‌های مقتول و اظهارات صاحبان این شماره تلفن‌ها قرار گرفت مدعی شد که مقتول را می‌شناسد اما منکر ارتکاب جنایت شد. با این حال کارآگاهان اطمینان داشتند که وی رازی را از آنها پنهان می‌کند. بنابراین بررسی‌های خود را ادامه دادند و در ادامه به سرنخ‌های غیرقابل انکاری رسیدند که نشان می‌داد مرد پرده فروش در این جنایت دست داشته است. بنابراین بازجویی از او ادامه یافت تا اینکه وی راز جنایت را فاش کرد.

او در بازجویی‌ها گفت: ظهر پنجم فروردین‌ماه مغازه را بستم و به سمت خانه حرکت کردم؛ در راه زن 20ساله‌ای را دیدم و با هم آشنا شدیم. آن روز زن جوان به خانه‌ام آمد که در یک لحظه متوجه شدم قصد سرقت پول و لوازم خانه‌ام را دارد. برای همین با او درگیر شدم و او را هل دادم که سرش به دیوار برخورد کرد و نقش زمین شد. هرچه تلاش کردم این زن به هوش نیامد و من هم از ترسم جنازه‌اش را مثله کردم و قسمتی از آن را در خیابان مولوی و قسمت دیگر آن را در منطقه جوادیه رها کردم اما خبر نداشتم که تکه کاغذی که روی آن شماره تلفن نوشته بودم، بین لباس‌های قربانی افتاده است.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: بقایای جسد مقتول هشتم فروردین‌ماه در منطقه جوادیه تهران کشف شده بود که بعد از کشف راز جنایت، متهم با صدور قرار بازداشت موقت از سوی قاضی پرونده برای تکمیل تحقیقات در اختیار اداره دهم آگاهی تهران قرار گرفت.

کد خبر 220739
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز