سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

گروه حوادث: 2 سارق نقابدار پس از آزادی از زندان، دوباره باند سرقت تشکیل دادند، این بار آنها در سرقت‌های خشن خود زنان و مردان سالخورده را طعمه قرار می دادند.

سرهنگ هادئی- رئیس پلیس آگاهی استان تهران- با اعلام خبر دستگیری سارقان جوان گفت: اواخر فروردین ماه، زن سالخورده‌ای وحشتزده و نگران با پلیس آگاهی تماس گرفت و از سرقت مسلحانه‌ خانه اش توسط 2 جوان خشن خبر داد.

وی در توضیح ماجرا گفت: صبح امروز وقتی صدای زنگ خانه به صدا در آمد، با گشودن در حیاط2 مرد جوان صورت خود را با جوراب پوشانده بودند، با تهدید چاقو وارد خانه‌ام شدند و پس از جستجوی خانه‌ام با برداشتن پول‌های نقد فرار کردند.

با طرح این شکایت ، تیمی از کارآگاهان پلیس فردیس به دستور سرگرد اسفندیاری ماموریت یافتند تا ردی از سارقان خشن پیدا کنند.

مزاحم در دام پلیس

چند روز از آغاز عملیات پلیسی نگذشته بود که زنی با مراجعه به آگاهی مدعی شد که سارقان بعد از ربودن کیف دستی‌اش، با گوشی تلفن همراه او، مزاحم همکارانش شده و با تهدید قصد اخاذی از آنها را دارند.

با مشخص شدن این موضوع ، کارآگاهان با ردیابی تماس ها توانستند سارقان را که شهرام و اسماعیل نام داشتند، شامگاه 23 اردیبهشت در عملیاتی ضربتی در ماهدشت دستگیر کنند، که آنها در بازجویی‌ها به 30 فقره سرقت از زنان و افراد سالمند در محمدشهر، فردیس و ماهدشت  اعتراف کردند که تا کنون 11 شاکی شناسایی شده‌اند.

دوباره زندان

اسماعیل تنها 19 سال دارد، اما با این سن کم یک سارق سابقه دار است، او و همدست 18 ساله‌اش هنوز چند هفته‌ای نیست که از زندان آزاد شده‌اند اما باید بار دیگر به اتهام 30 سرقت جدید راهی زندان شوند، گفتگوی ما با او را بخوانید:

  • چی شد رفتی سراغ سرقت؟

بعد از آنکه پدرم مرد، فقر به سراغمان آمد، برای همین تصمیم گرفتم کاری کنم که از این مشکلات رها شویم.

  • چون راحت هم بود اول رفتی دنبال سرقت؟

نه، اولش می خواستم دنبال کار بگردم، اما وقتی شهرام از من خواست دست به سرقت بزنیم، قبول کردم و سرقت هایمان را شروع کردیم، شهرام بچه محلمان بود و با هم رفیق بودیم، اما حالا پشیمانم.

  • پشیمانی خیلی عجیب است، هنوز مدت زیادی از آزادی‌ات نمی‌گذرد که دوباره دستگیر شده‌ای؟

 به خدا نمی دانم این دزدی چه مرضی است که ول کن آدم نیست،بعد از تعطیلات عید از زندان آزاد شدیم، اما نشد و دوباره رفتیم دنبال سرقت و افتادیم حبس.

  • سرقت هایتان را چطور انجام می دادید؟

برای سرقت خانه‌هایی که خالی بود و یا زنان و مردان سالخورده در آن سکونت داشتند را شناسایی می‌کردیم و سپس از طریق پشت‌بام وارد خانه شده و دست به سرقت می‌زدیم.

کد خبر 22112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز