همشهری آنلاین: ژنرال عبدل فتاح السیسی، فرمانده ارتش مصر قصد دارد هزاران تن از اعضای اخوان المسلمین را در مراکز زندانی که در حال ساخت هستند زندانی کند.

مصر

به گزارش پرس تی وی، براساس مقاله منتشره ببکا، منابع خاورمیانه معتقد هستند که السیسی می‌داند که برکناری محمد مرسی، رییس جمهور مصر نخستین گام در روندی است که شامل بازنویسی قانون اساسی، تشکیل دولتی موقت و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی طی شش ماه آینده خواهد بود.

مصر پس از برکناری مرسی و تعلیق قانون اساسی در ۳ جولای دستخوش موج تازه‌ای از خشونت‌ها شد.

یک روز بعد، عدلی منصور، رئیس دادگاه قانون اساسی مصر به عنوان رئیس جمهوری موقت در قاهره سوگند یاد کرد. ارتش همچنین اعلام کرد که مرسی بنا بر «اهدافی پیشگیرانه» بازداشت شده است.

این مقاله می‌گوید که السیسی قصد دارد به منظور جلوگیری از بروز هرج و مرج در این کشور دو اقدام را صورت دهد.

نخستین اقدام بازداشت گسترده هزاران تن از اعضای محلی اخوان المسلمین در سراسر این کشور است و حبس کردن آن‌ها در زندان‌هایی که در حال آماده‌سازی است.

به نوشته این مقاله، السیسی همچنین به خوبی آگاه است که چنین اقدامی شبیه اقدامات جمال عبدالناصر در دهه پنجاه و انور سادات در دهه هفتاد است که موجب مخالفت امریکا خواهد شد، اما وی از حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس به رهبری عربستان سعودی است.

به نوشته این مقاله، دومین اقدام سرکوب کلی حدود ۱۰ هزار سلفی مسلح است که برخی از آنها برای القاعده کار می‌کنند که در شبه جزیره سینا ساکن هستند.

این مقاله به نقل از منابع نظامی نوشت که السیسی به عنوان رییس پیشین اطلاعات ارتش با این شبه جزیره آشناست.

کد خبر 222231
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز