چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

تأثیر دین به‌عنوان بزرگ‌ترین عامل در پایه‌ریزی هر تمدنی و همینطور اثر‌گذاری در تمامی افق‌های پیش‌رو در جهان معاصر آشنایی عمیق با ادیان را برای هر پژوهشگری در حوزه اندیشه و فرهنگ امری ضروری می‌نمایاند.

سیری در ادیان جهان

از سوی دیگر نیاز فزاینده‌ای که در دنیای امروز به یک دانش آسان‌فهم و قابل اعتماد از ادیان جهان احساس می‌شود، پژوهشگران و نویسندگان حوزه ادیان را بر آن داشته تا بر حسب روش‌شناسی‌های گوناگون و همینطور دسته‌بندی‌های مختلف، کتاب‌های فرهنگنامه‌گون و دایره‌المعارف طور را منتشر سازند. کتاب حاضر که تلاشی نو در همین زمینه است با سر ویراستاری کریستوفر پارتریج و تلاش گروهی 80پژوهشگر متخصص از سراسر جهان، توسط نشر ققنوس و با ترجمه عبدالعلی براتی پیشا‌روی کتاب‌خوانان و علاقه‌مندان این حوزه قرار گرفته است.

«سیری در ادیان جهان» در 13بخش از موضوع شناخت دین تا ادیان باستانی، ادیان بومی، دین هندو، دین جین، دین بودا، دین سیک، دین زردشت، یهودیت، مسیحیت، اسلام، ادیان شرق آسیا و دین در دنیای امروز را مورد توجه قرار داده است. در هر بخش از این کتاب سرویراستار کتاب که خود استاد مطالعه ادیان معاصر کالج چستر انگلستان است جدای از بحث دیرینه‌شناسانه ادیان، وضعیت هر دین را در امروز جهان نیز مورد توجه قرار داده است. از دیگر نقاط قوت این کتاب که در چاپی نفیس با تصاویر تمام رنگی و کاغذ گلاسه (که البته با توجه به چاپ اعلای آن قیمت سر به فلک کشیده پشت جلد نیز توجیه می‌شود) منتشر شده است حضور استادان رشته‌های گوناگون دین‌پژوهی و مطالعات ادیان از دانشگاه‌های سراسر جهان به‌عنوان ویراستاران مشاور اثر است. نشر ققنوس نیز با کار پسندیده و رعایت کپی‌رایت و خرید حقوق قانونی اثر این کتاب را برای علاقه‌مندان منتشر کرده است.

کد خبر 222653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز