کارشناسان سلامت روانی توجه خود را به افرادی معطوف کردهاند که به منظور کسب کمک وقت خود را آنلاین سپری میکنند.
بنیاد سلامت روانی نیوزیلند با تجلیل از رسانه اجتماعی آن را معادل مدرن صحبت کردن پای تلفن توصیف کردهاند.
به گزارش مهر، جودی کلمنت مدیر اجرایی این بنیاد گفت: مردم در دهه 1950 به این نتیجه رسیدهاند که در مقایسه با یک دیدار رو در رو، این احتمال بیشتر است که مردم پشت تلفن، دوستانشان را از افسردگی خود مطلع کنند؛ اما امروز مردم کمتر به تماس تلفنی فکر میکنند و این موضوع را از طریق اینترنت با دوستانشان مطرح میکنند.
کلمنت اظهار داشت که مردم اغلب صحبت کردن با غریبهها در اینترنت را راحتتر قلمداد میکنند و این امر میتواند درمان خوبی باشد تا به آنها کمک کند بدون احساس ناراحتی، شرم و یا خجالت درباره مشکل افسردگی خود صحبت کنند، چرا که آنها هنگام صحبت کردن با مشاوری که حتی وی را نمیشناسند احساس آزادی بیشتری میکنند.
براساس این گزارش، بنیاد سلامت روانی نیوزیلند تلاش کرده است که راههایی برای اطلاع از این که یک فرد فعال در شبکههای اجتماعی ممکن است به نظر برسد که در خطر آسیب به خود قرار گرفته ارائه کرده است.
برای ارائه مشاورههای آنلاین باید به افراد یک شماره تماس برای حفظ ارتباط، باز نگاه داشتن گفتگو و روحیه دریغ نکردن هر کمکی را ارائه کرد و اگر مشاور احساس کرد که فرد در خطر صدمه به خود قرار گرفته در تماس با خدمات اضطراری تردید نکند.
وی اعتقاد دارد که صحبت کردن با یک فرد در مواقع افسردگی یک گزینه مناسب است، نیازی نیست که این فرد یک درمانگر آموزش دیده یا مشاور باشه بلکه صرف صحبت کردن با دیگران به درمان افسردگی کمک میکند.