گروه حوادث: زن جوان بعد از اینکه به‌عنوان نظافتچی وارد خانه‌های مردم می‌شد، طلا و جواهرات آنها را به سرقت می‌برد و همراه شوهرش آنها را در طلافروشی‌ها به فروش می‌رساند.

حوادث سرقت

ماموران پلیس آگاهی تهران اواخر مهرماه سال گذشته و زمانی در جریان سرقت‌های این زن قرار گرفتند که یکی از شاکیان با حضور در کلانتری 118ستارخان از سرقت طلاهایش توسط زن نظافتچی خبر داد. شاکی گفت: از طریق آگهی روزنامه‌ها با یکی از شرکت‌های خدماتی تماس گرفتم و درخواست نظافتچی خانم کردم. آنها نیز زن جوانی به‌نام رقیه را به خانه‌ام فرستادند و او مشغول به‌کار شد.

داخل کمد بردارم، متوجه شدم که جعبه حاوی طلاها خالی است. آنجا بود که فهمیدم رقیه به بهانه نظافت وارد خانه ام شده و دست به سرقت زده است.با این شکایت، تحقیقات کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری نظافتچی سارق شروع شد اما هنوز مدتی از نخستین شکایت نگذشته بود که شکایت‌های دیگری نیز در اختیار پلیس قرار گرفت. تمامی شاکیان مدعی بودند که زنی به نام رقیه به‌عنوان نظافتچی وارد خانه آنها شده و پس از چند روز، با سرقت طلاها و پول‌هایشان، ناپدید شده است.

ماموران پلیس که حدس می‌زدند با سارقی سابقه‌دار روبه‌رو هستند، به چهره‌نگاری متهم پرداختند و در ادامه متوجه شدند که سارق، زنی 37ساله است که پیش از این نیز به اتهام سرقت تحت عنوان نظافتچی دستگیر و راهی زندان شده بود. مأموران با دریافت نشانی این زن، راهی محل زندگی‌اش شدند اما او آخرین بار که از زندان آزاد شده بود این محل را تخلیه کرده و به محل نامعلومی نقل مکان کرده بود.

ماموران در ادامه متوجه شدند محل سکونت تمامی شاکیان در غرب تهران بوده و آنها در تماس با شرکت‌های خدماتی این منطقه، درخواست نظافتچی کرده بودند. بنابراین احتمال داشت که رقیه باز هم به این شرکت‌ها برود و برای ادامه سرقت‌هایش، نقش نظافتچی را بازی کند. در چنین شرایطی، کارآگاهان به شناسایی شرکت‌های خدماتی غرب تهران پرداختند و با مراجعه به آنجا، ضمن ارائه آموزش‌های لازم به مدیران شرکت‌ها، تصویر زن سارق را نیز در اختیارشان قرار دادند و از آنها خواستند به محض مراجعه این زن به شرکت، پلیس را در جریان قرار دهند.

نقشه مأموران گرفت و چند روز بعد مدیر یکی از این شرکت‌ها با پلیس تماس گرفت و مدعی شد که زنی با مشخصات رقیه برای کار به شرکت او آمده است. تیم تحقیق به سرعت راهی شرکت مورد نظر شد و رقیه را دستگیر کرد. این زن پس از انتقال به اداره آگاهی از سوی تمامی شاکیان پرونده شناسایی شد و به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و گفت: پس از سرقت طلا و جواهرات از خانه مالباخته‌ها، به همراه همسرم به طلافروشی‌های سطح شهر می‌رفتیم و می‌گفتیم که قصد فروش طلاهای زمان ازدواجمان را داریم. طلافروش‌ها هم حرف ما را باور می‌کردند و بدون فاکتور طلاهای مسروقه را می‌خریدند.

سرهنگ جانپرور، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: مأموران در ادامه، شوهر رقیه را نیز دستگیر کردند و این در حالی بود که 12شاکی با حضور در اداره آگاهی، زن جوان را به‌عنوان سارق اموالشان معرفی کردند. وی با اشاره به ارزش 300میلیون تومانی سرقت‌های این زن، تصریح کرد: دیگر شاکیان احتمالی نیز می‌توانند برای شناسایی زن سارق به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 224375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز