گروه شهری: اعضای منتخب دوره چهارم شورای اسلامی شهرتهران، عصر سه‌شنبه یکم مردادماه به‌منظور آشنایی بیشتر با طرح تفصیلی شهر تهران نشستی با معاونت شهرسازی شهرداری تهران در مرکز رصد خانه شهر تهران برگزار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا جاوید معاون شهرسازی شهرداری تهران در این نشست به تشریح مراحل طراحی، تدوین، تصویب و تدقیق طرح جامع و تفصیلی شهر تهران توسط مهندس مشاور، شهرداری تهران، اعضای شورای شهر تهران و کمیسیون عالی معماری و شهرسازی پرداخت.

وی همچنین با تشریح ساختار و وظایف معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: اکنون با تلاش مدیریت شهری نحوه صدور پروانه ساختمانی به‌صورت سیستمی شده و اطلاعات طرح تفصیلی در سایت شهرداری در دسترس همگان است که این از دستاوردهای مهم سیستمی شدن صدور پروانه است. به گفته جاوید یکی از دلایل پیشرفت و توسعه شهر تهران در سال‌های اخیر وجود طرح بالادستی جامع و تفصیلی بوده است.

در ادامه این نشست نیز اسماعیل دوستی عضو منتخب شورای شهرتهران با طرح این سؤال که اجرای طرح‌های جامع در کلانشهرها و به‌ویژه تهران نیاز به پول و اعتبار دارد، گفت: مشاور طرح چه برنامه‌ای برای اقتصاد شهر تهران درنظر گرفته است تا بتوان طرح جامع را اجرایی کرد؟ وی خاطرنشان کرد: آیا قراراست برای اجرای این طرح با پول مردم طرح را اجرا کنیم که در این صورت زحمات و فکر چندین ساله شما در طراحی و تدوین طرح جامع وتفصیلی به هدر رفته است.

وی همچنین افزود: مشاور طرح برای جلوگیری از حوزه نفوذ جمعیت در غرب و شرق شهر تهران چه تدبیری اندیشیده است؟ چرا که این حوزه نفوذ آسایش مدیریت شهری را گرفته است. دوستی در ادامه با اشاره به‌وجود برخی ساخت وسازهای غیراصولی درکنار نمادهای شهری گفت: مشاور طرح جامع به‌عنوان هادی شهر تهران با اینگونه مجوزها چگونه برخورد می‌کند؟
بنابراین گزارش، دوستی بااشاره به کمبود وقت ومصادف شدن با زمان افطار از جاوید خواست تا پاسخ سؤالات را پس از این به‌صورت اختصاصی ارائه دهد.

شفیق، مشاور طرح جامع و تفصیلی در دفاع از طرح با اشاره به خطوط محدوده‌کننده ساخت‌وساز در ارتفاع 1400، 1600و 1800متر گفت: وجود این سند باعث شده تا ساخت و سازها درارتفاع ممنوع شود و مهم‌تراز آن اکنون یک سند روی میز داریم که بتوانیم درخصوص نقاط قوت و ضعف آن صحبت کنیم.

احمد دنیا مالی دیگر عضو منتخب شورای شهرتهران نیز درخصوص جمعیت پذیری منطقه 22شهرداری تهران سؤال کرد و گفت: طبق طرح تفصیلی مستقل این منطقه قرار بود جمیعت آن 400هزار نفر باشد اما اکنون با ساخت و سازهای زیاد و بلند مرتبه‌سازی‌ جمعیت منطقه به یک میلیون و نیم می‌رسد. آیا این مطابق طرح جامع و تفصیلی شهر است؟ علیرضا جاوید معاون شهرسازی شهرداری تهران در پاسخ به این سؤال تصریح کرد: منطقه 22شهرداری تنها منطقه‌ای بود که قبل از طرح تفصیلی شهر تهران دارای طرح تفصیلی مستقل بود اما به‌دلیل اختلافات راهبردی آن طرح مستقل با طرح جدید مقرر شد مقداری بارگذاری آن منطقه بیشتر شود.

کد خبر 224543
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز