گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اعضای احزاب زنان اصولگرا تاکید کرد: هر جامعه‌ای که خود را از حضور، مشارکت و فعالیت نیمی از جمعیت توانمند خویش در عرصه‌های متنوع اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محروم سازد، نمی‌تواند از رشد و توسعه مناسبی برخوردار گردد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبر‌هاشمی‌رفسنجانی در این دیدار که روز شنبه انجام شد، با اشاره به اینکه خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است و بانوان نقش کلیدی درآن ایفا می کنند، گفت: افزایش حضور زنان در انتخابات شوراهای شهر و روستا از اهمیت بالایی برخوردار است و بانوان می توانند با عملکرد مثبت خود درشوراها مناصب ومسئولیت‌های بالاتر سیاسی، اجتماعی را به دست گرفته و جایگاه واقعی خود را بدست آورند.

هاشمی رفسنجانی با توجه به ضرورت اصلاح موادی از قانون مدنی که زنان ایرانی را با پاره ای مشکلات روبرو کرده است، گفت: در حال حاضر عدم تطابق برخی قوانین با شرایط زمان احساس می شود.

هاشمی رفسنجانی تلاش‌های مستمر برای تغییر و تحولات فرهنگی و اجتماعی، اتخاذ اقدامات زیربنایی و ارائه آموزش‌های لازم به زنان برای وارد شدن در عرصه‌های مشروع را ضروری دانست و افزود: متشکل کردن گروه‌های زنان از طریق احزاب و تشکل‌های سیاسی، یکی از راه‌های مهم حضور بیشتر بانوان در عرصه‌های سیاسی است.

کد خبر 22501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز